Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst. Helt seriøst.

Dark Side of the Moon SACD er litt for digg.

Skal vi ta diskusjonen om at PF er opskrytt eller CD VS SACD først? :p

Pink Floyd er oppskrytt.

CD VS SACD? SACD er jo mer eller mindre et sjeldent medium, men for all del, det inneholder veldig god lyd. :)

:p

Lenke til kommentar
Er ett innlegg unna 5000 innlegg. What to do... Jeg mener sånn bortsett fra å innse at jeg har vært her alt for mye. Det har jeg visst lenge.
Skriv en hymne til meg. Det finnes vel knapt noe mer fornuftig å bruke innlegg 5000 på.

Heh. Det var faktisk en idé det. Et dikt om diskusjon.no på tilbakemeldinger om forumet?

Lenke til kommentar
Seriøst. Helt seriøst.

Dark Side of the Moon SACD er litt for digg.

Skal vi ta diskusjonen om at PF er opskrytt eller CD VS SACD først? :p

Pink Floyd er oppskrytt.

CD VS SACD? SACD er jo mer eller mindre et sjeldent medium, men for all del, det inneholder veldig god lyd. :)

:p

Det er kontroversielt hvorvidt en stereo SACD gir lydmessige fordeler framfor CD. En fagfellevurdert blindtest publisert i forskningsjournalen JAES [1] greide ikke å påvise hørbar forskjell mellom SACD, og et SACD-signal som var degradert til CD-kvalitet. Forfatterene hevder at hørbare forskjeller mellom CD-utgivelser og stereo SACD-utgivelser kan skyldes forskjeller i innholdet som studioet legger inn på de respektive mediene, og ikke begrensninger i selve mediet.
Kilde

Da er vi vel enige da. :roll:

Lenke til kommentar
Er ett innlegg unna 5000 innlegg. What to do... Jeg mener sånn bortsett fra å innse at jeg har vært her alt for mye. Det har jeg visst lenge.
Skriv en hymne til meg. Det finnes vel knapt noe mer fornuftig å bruke innlegg 5000 på.

Heh. Det var faktisk en idé det. Et dikt om diskusjon.no på tilbakemeldinger om forumet?

Hva med et gjennomført resyme av forumets opp og nedturer fra din ankomst frem til i dag, gjort med det lyriske virkemiddelet alliterasjon? Det kunne blitt episk.
Lenke til kommentar
Dekk til luftinntaket slik at den overheter og må til rep. Etter du har gjort det tre ganger kan du kreve pengene igjen. (Da får du hele kjøpssummen du ga når du betalte den.) (Dersom de krever fratrekk for bruk krever du renter på kjøpssummen, så går det opp i opp.)

Den 2 års garantien fra fabrikk har gått ut, funker det selvom?

Lenke til kommentar
(Jeg valgte)
(Kom du deg trygt hjem natt til søndag?)

(Eh, ja. Du så meg vel gå inn døra.

Men med deg? Var søstern din sinna?)

Hva med et gjennomført resyme av forumets opp og nedturer fra din ankomst frem til i dag, gjort med det lyriske virkemiddelet alliterasjon? Det kunne blitt episk.

Det kunne blitt det. Spørsmålet er om jeg faktisk er så kreativ...

Endret av :--{D
Lenke til kommentar

Du tok meg på kornet der.

Uansett, det er nok ingen hørbar forskjell for hverken deg eller meg, men det får være det samme, det var nå i alle fall god kvalitet på produksjonen på plata. :)

:--{D: Nei, søsteren min var ikke sinna, men jeg hadde en helvetes dag på søndagen.

"Vask gulvet etter at du valset inn med sko og la deg i sofaen min med sko og ytterklær!"

"Faen, jeg kan ikke noe for at sofaen din er 2 meter fra entrèen din!"

Jeg gikk etter det. :wee:

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Dekk til luftinntaket slik at den overheter og må til rep. Etter du har gjort det tre ganger kan du kreve pengene igjen. (Da får du hele kjøpssummen du ga når du betalte den.) (Dersom de krever fratrekk for bruk krever du renter på kjøpssummen, så går det opp i opp.)

Den 2 års garantien fra fabrikk har gått ut, funker det selvom?

Forbrukerkjøpsloven gir deg fem år så vidt jeg vet. Jeg fikk igjen 11500,- på elkjøp etter at skjermkortet på en gammel fujitsu-laptop streiket for tredje gang på to år. Deretter gikk jeg å kjøpte en ny laptop en annen plass, som var to ganger så rask og kostet halvparten av den gamle. Hehe.
Lenke til kommentar
Pink Floyd er oppskrytt.

Nei, nei, nei. hva er det du sier? Pink Floyd er som ... som musikk i mine ører.

En aldri så liten meta-metafor, der.

PF er bra. Men de er fortsatt oppskrytt. PF er ikke de gudene de har blitt portrettert som av enkelte.

Lenke til kommentar

Uansett, det er nok ingen hørbar forskjell for hverken deg eller meg, men det får være det samme, det var nå i alle fall god kvalitet på produksjonen på plata. :)

Man skal heller ikke undervurdere placebo. Jeg har en Audio-dvd med Beethovens 9ende, og den høres helt fantastisk mye bedre ut enn CD-en jeg har av samme orkester. Nå er den riktignok tatt opp i 5:1, men jeg tror det er mye placebo inne i bildet. Jeg merker det når jeg spiller FLAC-filene mine også, og jeg bryr meg ikke om det er noen reell forskjell eller ei så lenge jeg blir lurt til å tro det.
Lenke til kommentar
:--{D: Nei, søsteren min var ikke sinna, men jeg hadde en helvetes dag på søndagen.

"Vask gulvet etter at du valset inn med sko og la deg i sofaen min med sko og ytterklær!"

"Faen, jeg kan ikke noe for at sofaen din er 2 meter fra entrèen din!"

Jeg gikk etter det. :wee:

Hehe. Kjiper'n den.

PF er bra. Men de er fortsatt oppskrytt. PF er ikke de gudene de har blitt portrettert som av enkelte.

Da er ikke PF oppskrytt. Da er det enkelte som skryter det for mye opp. Eller noe sånt.

Uansett, Pink Floyd tar av.

Lenke til kommentar
Nei, nei, nei. hva er det du sier? Pink Floyd er som ... som musikk i mine ører.

En aldri så liten meta-metafor, der.

Det var en liten 'jeg orker ikke krangle med deg'.

Omkodet til vanlig, norsk bokmål blir det: "Nei, Pink Floyd er ikke oppskrytt, de har trossalt laget mange minneverdige og meget bra plater".

En annen faktor er jo at jeg liker Pink Floyd godt, så å høre på hvorfor andre ikke liker det er noe jeg sparer meg selv for.

Er det som musikk? Musikk kan jo være så mangt.

Skal du på Opeth idag, da?

Tomat-Ulf: Nei, det var ikke så kjipt, jeg kom meg kjapt hjem. Men måtte kjapt tilbake til Oslo, da.......

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...