Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel. Når man har gått på universitet en stund skjønner man at videregående egentlig var veldig greit. For det første er ansvar for egen læring noe herk. Skal man liksom greie å ta ansvar for seg selv?! Nei, jeg vil ha kommanderende nazi-lærere som forteller meg hva jeg skal gjøre. Videregående var egentlig en god blanding mellom kommandering og ansvar for egen læring. Litt frihet, men ikke så mye at man kunne sluntre unna. En annen fordel med videregående var den forskjellige læringen. Å h mange ulike fag er faktisk litt deilig. Man slipper å lese om de samme generelle emnene om og om igjen.

Aller helst skulle jeg gjerne gått på ungdomskolen igjen. Men det ville nok ikke blitt helt utfordrende nok.

Vel, jeg ser den med at ansvar for egen læring er noe herk, men altså. Vidergående prøver jo på det samme, uten å få det til. Jeg prøvde å ta ansvar for egen læring på vgs. Jeg fikk kjeft for at jeg lærte feil. Ikke at det jeg lærte var feil, men måten jeg lærte på var feil. Men, jeg er enig i det med ungdomskolen. Jeg savner den.

b-real: NKI ftw.
Det ironiske med NKI er at det koster mange tuuusen å få gjort ferdig vgs via nki, men man tjener liksom ikke så mange tusen når man ikke har fullført vgs.

b-real: NKI ftw.
Tjau...har du 31K å gi meg?

Koster det deg bare 31?! o_O

Når jeg regnet på det kom jeg til 49. o_O

Endret av Nie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...