HaterDiskus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Skulle man jo tro. Vet ikke. Jeg er lærling btw. Riktignok ikke som smed. Eller glassblåser. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Pluss at det betyr gratis mat og alkohol. Og vi liker jo gratis ting. Hvordan får du det til? oO At mat og alkohol er gratis når man er hjemme? Jeg lytter/leser med glede. oO Tja... Jeg bare tar det vi har i skapene, jeg. Funker fett. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Kan man ikke gå i lærling som omtrent hva som helst, da? Tja... Jeg bare tar det vi har i skapene, jeg. Funker fett.Ja, jeg sjekket profilen din etter at jeg postet. Jeg er litt sjalu på det der. Jeg må faktisk fylle opp skapene selv. Jeg hater å være voksen. Endret 7. mars 2009 av Nie Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 HB: Har dere ting i skapene? Da jeg var ung, da hadde vi ikke skap. Nie: Nja. Det må jo være et yrke. Man kan jo ikke gå i lære som klovn (håper jeg). Og det må jo være noen som tilbyr læreplass i faget. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Kan man ikke gå i lærling som omtrent hva som helst, da? Tja... Jeg bare tar det vi har i skapene, jeg. Funker fett.Ja, jeg sjekket profilen din etter at jeg postet. Jeg er litt sjalu på det der. Jeg må faktisk fylle opp skapene selv. Jeg hater å være voksen. Skjønner. Jeg gruer meg. Mimir: Sånn er det å vokse opp i Dawgtown. Endret 7. mars 2009 av Hoppende Bryster Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå har jeg nettopp sett Gran Torino. Fantastisk film. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Joa, men tenker generelt på lærling uten noe skriftlig kompetanse innenfor teoretiske skolefag. Tenker på noe hvor man er fysisk aktiv i løpet av dagen. Ikke noe pult arbeid. Vet det er masse å velge mellom. Men klarer ikke skille ut de distinkte jobbene i hodet. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Man kan vel være lærling uten å ha skolegang. Det eneste er at man må være lærling lengre. Og at man kanskje sliter litt mer med å skaffe plass. EDIT: Når jeg tenker meg om så må man vel ha noen eksamner. Eller tar jeg feil? Endret 7. mars 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Bango Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Tro meg, lærling lengre med lærling lønn vil være mye bedre enn vgs i 5+år uten stipend. Har nettopp innsett at vgs er tull, for allmenn trenger eg ikke om eg skal få ett yrke på den måten, og da blir det tull og slite meg gjennom vgs når eg kan gjøre det nå istedet. Er jo uansett det eg vil gjøre etter vgs, da blir det jo 5+år vgs + lærlings tid. Edit. Man må ta en fagbrev eksamen innenfor noen yrker, det klarer eg lett. Men trenger ikke vgs eksamen for å kunne ta den. Endret 7. mars 2009 av Sir Tojo Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg gleder meg til påske. Har to gode grunner. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg gleder meg til påske. Har to gode grunner. Påskeegg og snowboard? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Begge er feil. 1. Ferie. 2. Svar fra VGS om jeg kom inn. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Man må ta en fagbrev eksamen innenfor noen yrker, det klarer eg lett. Men trenger ikke vgs eksamen for å kunne ta den. Jeg mener bestemt at man må ha eksamen i alle programfag før man går opp til fagprøve. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Svar fra vgs, husker den dagen godt, trodde det var utkastelses brev fra borettslaget. Så står det eg har kommet inn på en skole eg ikke søkte på i en linje eg ikke søkte på. Det var ganske irriterende. :!: Men Lykke til Knewt! Edit, da får vi bare utelukke alle slike yrker da Får snakke med hun veilederen min, hun tar vist feil da. Aldri stol på kommunale ansatte, det lærte eg den harde veien for 2 år siden. Endret 7. mars 2009 av Sir Tojo Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Svar fra vgs, husker den dagen godt, trodde det var utkastelses brev fra borettslaget. Så står det eg har kommet inn på en skole eg ikke søkte på i en linje eg ikke søkte på. Det var ganske irriterende. :!: Men Lykke til Knewt! Tusen takk. Tror jeg kommer inn der jeg vil, men vil ikke være skråsikker. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Svar fra vgs, husker den dagen godt, trodde det var utkastelses brev fra borettslaget. Så står det eg har kommet inn på en skole eg ikke søkte på i en linje eg ikke søkte på. Det var ganske irriterende. :!: Men Lykke til Knewt! sokkemonsteret hadde slått til Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Edit, da får vi bare utelukke alle slike yrker da Får snakke med hun veilederen min, hun tar vist feil da. Aldri stol på kommunale ansatte, det lærte eg den harde veien for 2 år siden. Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er sånn. Hør med opplæringskontoret (eller hva man nå kaller det). Lenke til kommentar
Nie Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Man må ta en fagbrev eksamen innenfor noen yrker, det klarer eg lett. Men trenger ikke vgs eksamen for å kunne ta den. Jeg mener bestemt at man må ha eksamen i alle programfag før man går opp til fagprøve. Neida, mimir, det må man ikke. For eksempel, den fagprøven man kan ta etter service og samferdsel og ett/to (?) år lærling kan man også ta etter fem år med praksis. I alle fall det jeg fant ut, når jeg vurderte å gå den veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg