Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kveld sist sommer hadde jeg i meg en liter vodka(eller så) + en halv hvitvin + 4 øl og klarte fortsatt å ringe etter taxi :cool:

Hodepinen dagen etter var one for the books..

1ste plass på lista ble Celine Dion - WTFWTFWTFWTFWTF!!

Lenke til kommentar

Jeg ble skremt til vettet på russefeiring i 9. klassen (ja, orangeruss faktisk, eller bygderuss som det også er kjent). Vi var på slikt "russetreff" med andre orangeruss fra nabobygdene, der det gikk hardt nedpå med sprit på brusflasker, ofte lekre blandinger fra fattern sitt barskap, eller polvarer eldre brødre eller "kompiser" hadde kjøpt fra byen.

Bestekompisen min drakk en helflaske absolut sitron på en halvtimes busstur, snurra ut av bussen og tryna på ei trapp og ble liggende uten å puste. Ambulanse ble påkalt, gutten ble sendt på sjukehus til pumping etter at de fikk pusten igang igjen. Siden da har jeg ikke hatt helt higen etter å "feste til jeg spyr".

Så blander man det med en heftig alkoholisert pappa gjennom mange år (han har heldigvis stoppa) så blir det ikke store moroa for meg å dra "på fylla på byen".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Faktisk så drikker jeg som regel ikke for å bli full. Jeg drikker fordi jeg liker smaken av drikka. Problemet mitt er at når jeg kommer et lite stykke ned i f.eks. tequila-flaska så smaker den bedre og bedre. :p

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Faktisk så drikker jeg som regel ikke for å bli full. Jeg drikker fordi jeg liker smaken av drikka. Problemet mitt er at når jeg kommer et lite stykke ned i f.eks. tequila-flaska så smaker den bedre og bedre. :p

jepp.. tequila er en ond sirkel - and we love it! :wee:

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt snodig sånn sett, jeg festa HARDT ifra jeg gikk i 7.klasse til 9. og litt utover videregående (mista mest kontakt med mine gamle venner siden jeg flytta til en anna plass for yrkesskole, mens resten tok allmennfag)..og når jeg endelig var gammel nok til å kjøpe øl selv gjorde jeg det nesten aldri. Har kanskje en tur på polet i året nå.

Lenke til kommentar

Er bare 16 (de fleste i klassen er foreløpig bare 15), og det har ikke vært spesielt mye kultur for drikking enda. Drakk i fjor sommer da jeg var på ferie i Hellas. Ble brisen, men ikke full. :wee: Drakk no blå sørpe som bartenderen satt fyr på. :ermm: Kommer til å drikke med måte. :)

Lenke til kommentar

Er/var en veldig stor drikkekultur blant småunger/fjortiser i bygda jeg vokste opp. "Alle" hadde eldre brødre som ordnet øl til oss småkarene i helgene, og det var alltids noen som hadde aleine-hjemme-fest et sted, selv om bygda bare var 3-400 mennesker.

Var heller ingen aldersgrense for å kræsje fester med litt mere voksne karer, de slapp inn hva som helst, spesiellt de som hadde en "kul" storebror alle kjente. I påska dro vi f.eks. opp til hytta til en eller annen kar, med ryggsekker fulle av sprit og øl. Og fortalte til foreldrene at vi skulle overnatte hos bestekompisen e.l. Da var jeg kanskje 15-16.

Det var en slags "underground" greie, foreldre visste ikke om hva som foregikk. Etter jeg ble voksen har det vært store holdningskampanjer mot alkohol på barne/ungdomsskolen, og ungene nå er mere obs på farene, og foreldrene er klar over hvordan min generasjon holdt på.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...