Tunky Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Dere er så snille, og de innlegga jeg har sett av HB utstrålet intelligens. NÅ er du bare slem. Hulk. Denne var faktisk ikke ment ironisk, selv om den kunne oppfattes sånn.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Finner du meg eller Prophet? Kan gi deg nok et hint: Det er et ett-tall i nicket. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Det er utrolig hva en kan pusle sammen dersom en får tak i bare et par fragmenter av nøkkelinformasjon. Nettsikkerhet er viktig som aldri før. Kan du gi noen eksempler? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Finner du meg eller Prophet? Kan gi deg nok et hint: Det er et ett-tall i nicket. Har ikke prøvd å lete enda. Hvis det er sterkt ønskelig kan jeg godt starte. Faktisk, jeg kan starte nå. EDIT: Var ikke vanskeligere nei, Prod1gy. Tok 4 minutter Endret 6. mars 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Du fant vist meg. Din sjøge. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Du fant vist meg. Din sjøge. Ååå så vanskelig. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Du kan ikke finne meg. Det er rett og slett umulig^-^ Nettby er noe bull :3 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Du fant vist meg. Din sjøge. Det er meg du sender PM'er med hvis du lurte Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 `Jeg sender da ingen PM. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 `Jeg sender da ingen PM. Gjestebok.. da.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Gud i Helvete jeg er trett :| Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Det er utrolig hva en kan pusle sammen dersom en får tak i bare et par fragmenter av nøkkelinformasjon. Nettsikkerhet er viktig som aldri før. Kan du gi noen eksempler? Det varierer av graden man ønsker å tilegne seg informasjonen, du kunne eksempelvis puslet sammen både fult navn, bodstedsadresse og telefonnummer for meg ved å lese igjennom alle postene jeg har skrevet her på forumet fra starten, frem til i dag. Det ville dog tatt mye tid og et møysommelig arbeid. Ønsker du eksempelvis å vite hvor jeg bor og hva mitt telefonnummer er, trenger du bare navnet mitt. Har du bare mitt fornavn eller mitt etternavn, kan du konkretisere ned alternativene ved å vite hvor jeg befinner meg, eksempelvis på østlandet, vestlandet etc. Har jeg gitt uttrykk for å kjenne noen her på forumet noen gang, kan det være disse har vert mindre forsiktige med sin egen nettsikkerhet. Sjansen for at jeg bor i samme del av landet som den/de personene er store, og sjansen for at jeg har gått på skole med dem, bodd i samme nabolag som dem, har felles bekjente osv er relativt stor. Kanskje har jeg en eller flere ganger brukt uttrykk som er spesielle for en bestemt del av landet? Ligger det spor etter min identitet i mailadressen min? Har jeg brukt min mailadresse andre steder på netter hvor den kan være knyttet til mer informasjon? Veien fra å kjenne navnet bak en epostadresse til å faktisk sitte med passordet til den aktuelle adressen er ikke lang om man er slurvete med nettsikkerheten, og derifra er ikke veien lang til paypal, identitetstyveri, og annen svindel. Edit: Forøvrig har jeg begått en (egentlig flere) tabber selv opp igjennom. Jeg ligger på nett med fult navn, epostadresse og bosted knyttet opp mot hardware.no. Man må derimot finne mitt fulle navn (som er nøkkelen i dette tilfellet) for å knekke min identitet å finne denne sammenhengen. (hvis noen klarer det, ikke legg ut den informasjonen offentlig..) Endret 6. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 `Jeg sender da ingen PM. Gjestebok.. da.. haha, jaja. Jeg har rett uannsett. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg hater å vente. Ting går så ufattelig mye treigere da :| Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Bra skrevet, og er ganske enig her. Men nå man ikke virke paranoid, selv om det er mange gærninger på internett. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Men man må ikke gjøre som meg å gi faen heller Da ender man opp med å finne folk som har tatt navnet ditt, adressa di, nick og whatnot og utgir seg for å være deg. Var et lite helvete det også. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Ganske enig i mye av det fargoth sier der. Vi liker nok å tro at vi er mer anonyme på nettet enn det vi egentlig er.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg tror ikke jeg er anonym på nettet Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Alle vet at du heter Sjur Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Ønsker du eksempelvis å vite hvor jeg bor og hva mitt telefonnummer er, trenger du bare navnet mitt. Dette kunne man også gjøre med en telefonkatalog før dataens og internettets inntog. Eventuelt kan man spørre noen om navnet/nummeret til noen på gata etter å ha hatt en kort samtale. Ekstremt scary, du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg