Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fredag allerede. Men.. ferien begynte jo akkurat. :(

Det er jo bare litt over en måned igjen til påske, da. Og én måned er akkurat lenge nok til å ikke rekke få gjort noe særlig på skolen.

Sant nok. Har bare prosjekter og tentamner fremover uansett, så påska kommer nok fortere enn jeg aner. :D

Lenke til kommentar

Mattelærern min har så jævelig tilbakestående karakterskala.

Fikk tilbake en prøve nå, og fikk 3+ med 15 av 27 poeng. Når han gir poeng på oppgavene er det 0.25, 0,5 0.75 eller 1/2 osv. Jeg fikk som sagt 15 poeng og 3+, og for å få 4 måtte man ha 15.1(!!!) poeng. Like, wtf? Er så jævelig gay.

Er sant at jeg burde skylde på meg selv for ikke å ha øvet mer, men når man er 0.1 poeng unna en 4 synes jeg at jeg har rett til å flame lærern. Makan til mer tilbakestående karakterskala skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Mattelærern min har så jævelig tilbakestående karakterskala.

Fikk tilbake en prøve nå, og fikk 3+ med 15 av 27 poeng. Når han gir poeng på oppgavene er det 0.25, 0,5 0.75 eller 1/2 osv. Jeg fikk som sagt 15 poeng og 3+, og for å få 4 måtte man ha 15.1(!!!) poeng. Like, wtf? Er så jævelig gay.

Er sant at jeg burde skylde på meg selv for ikke å ha øvet mer, men når man er 0.1 poeng unna en 4 synes jeg at jeg har rett til å flame lærern. Makan til mer tilbakestående karakterskala skal man lete lenge etter.

Haha, synd det :tease:

Lenke til kommentar
Det er så gay!

Vi hadde om funksjoner, og på noen oppgaver så skulle man tegne/skisse av hvordan grafen så ut på kalkulatoren.. Jeg fikk trekk fordi tegningen min var for stygg.....

Det er jo ikke lov da med mindre du skal ha rette streker da

Seff er det ikke lov. Strekene mine var ikke så rette(i og med at jeg ikke hadde linjal), men det var ikke noen "bråe" svingninger...Eller, det var en oppgave hvor man skulle finne asymptoten (brudd i grafen) og på dene ene linja var det en bitteliten bøy helt på tuppen...Han skrev at det ikke var sånn på grafen, så mulig han mente jeg ikke var "nøye" nok eller noe.

Lenke til kommentar
Det er så gay!

Vi hadde om funksjoner, og på noen oppgaver så skulle man tegne/skisse av hvordan grafen så ut på kalkulatoren.. Jeg fikk trekk fordi tegningen min var for stygg.....

Det er jo ikke lov da med mindre du skal ha rette streker da

Seff er det ikke lov. Strekene mine var ikke så rette(i og med at jeg ikke hadde linjal), men det var ikke noen "bråe" svingninger...Eller, det var en oppgave hvor man skulle finne asymptoten (brudd i grafen) og på dene ene linja var det en bitteliten bøy helt på tuppen...Han skrev at det ikke var sånn på grafen, så mulig han mente jeg ikke var "nøye" nok eller noe.

Så klag da vel. Når du får trekk for noe sånt og er så nærme en annen karakter så handler det om mer enn prinsipp.

Lenke til kommentar

Kan eventuelt ta det med til en annen lærer. Men det er umulig å diskutere med han, han er så sta med alt. F.eks. så fikk en kompis av meg anmerkning siden han ikke hadde med PC(og dermed kalkulator) til en mattetime siden den var på reperasjon.

Og selve karaktersystemet er jo latterlig. Det er jo teoretisk sett umulig å få nøyaktig 15.1 i poengsum, og derfor burde han runne ned til 15.

Lenke til kommentar
Du skal nok se, at om du tenker nøye nok gjennom det og ser litt større bilde enn den ene prøven, er det nok best at du ikke fikk rundet oppover :)

Hvis jeg tenker nøye gjennom det, og ser på hele bildet, tenker jeg på hvordan mamma slår meg med suppeskje siden jeg fikk 3.

Lenke til kommentar
F.eks. så fikk en kompis av meg anmerkning siden han ikke hadde med PC(og dermed kalkulator) til en mattetime siden den var på reperasjon.
Dette hadde jeg også klaget på. Skriftelig. Addresert til skolen ved rektor. Husk at skriftlige klager krever skriftleig tilsvar innen rimelig tid. Som i de fleste tilfeller vil si to til tre uker. Ikke at du nødvendigvis får et endelig svar innen den tid, men innen da skal du ha et svar på at den er mottatt og det bør inneholde et ca-svar på når den er ferdigbehandlet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...