DJ_Dark Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Vakker himmel i kveld! Var sånn i går og. Er et himmelfenomen som kalles perlemorskyer mener jeg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 I kveld? Klokka er ikke 6 engang! Er for **** ikke kveld Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Takk Håks, da har Adrian skaffet seg nytt bakgrunnsbilde Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 heeeeey gutar og jenter. ja vakker himmel, her øser det faen ned!!! brb skal berre ned å ete ei appelsin Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Vakker himmel i kveld! sånn var det her også Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Regbue farga skyer er fett det Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 nja vakkert å sjå på ja,men det er jo på grunn av global oppvarming me har så mykje sånne himmlar no for tio, så eg personleg er motstandar av det Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Perlemorsskyer, ja. Hørte om dem på radioen i dag, faktisk. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 nja vakkert å sjå på ja,men det er jo på grunn av global oppvarming me har så mykje sånne himmlar no for tio, så eg personleg er motstandar av det Der tar du feil. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 nja vakkert å sjå på ja,men det er jo på grunn av global oppvarming me har så mykje sånne himmlar no for tio, så eg personleg er motstandar av det Dette har du peiling på, ser jeg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Perlemorskyer: Danning Stratosfæren er svært tørr, og skyer, som er svært vanlig i troposfæren, oppstår sjelden. I den ekstremt kalde polarvinteren kan det dannes forskjellige stratosfæriske skyer som blir klassifisert ut fra den fysiske tilstanden eller kjemiske sammensetningen. Perlemorskyer blir dannet i svært lave temperaturer, under -78°C. Temperaturen kan bli så lav i den lavere stratosfæren om vinteren. I Antarktis kan temperaturer under -88°C ofte danne perlemorskyer type II. Slike lave temperaturer er ikke så vanlig i Arktis. På den nordlige halvkule kan kraftig vind over fjell skape fjellbølger som forplanter seg oppover i atmosfæren. Der luften stiger mot bølgetoppene blir luften ekstra avkjølt, og den svært tørre luften kan kondensere til skyer som linseskyer, Altocumulus lenticularis. Siden disse skyene blir dannet svært høyt, kan sola skinne på dem fra under horisonten. Solstrålene blir brutt i iskrystallene på samme måte som når lys går gjennom et prisme, og et flott fargespekter oppstår. Man kan best se perlemorskyer når sola er like under horisonten. Endret 20. januar 2008 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 nja vakkert å sjå på ja,men det er jo på grunn av global oppvarming me har så mykje sånne himmlar no for tio, så eg personleg er motstandar av det Der tar du feil. jo eg tek rett. co2 kjem opp i atmosfæren og slår seg saman med H20-molekyl og dannar fargar og skapar global oppvarming. Skarstad: nja, eg har ikkje så mykje peiling då men, litt Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 jo eg tek rett.co2 kjem opp i atmosfæren og slår seg saman med H20-molekyl og dannar fargar og skapar global oppvarming. Skarstad: nja, eg har ikkje så mykje peiling då men, litt Knallforklaring. Du er forsatt ikke helt med på dette med ironi, er du vel? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 jo eg tek rett.co2 kjem opp i atmosfæren og slår seg saman med H20-molekyl og dannar fargar og skapar global oppvarming. Skarstad: nja, eg har ikkje så mykje peiling då men, litt Nå trengs partikler for å danne skyer da Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 I min forklaring var ikke CO2 nevnt en gang :!: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 jo eg tek rett.co2 kjem opp i atmosfæren og slår seg saman med H20-molekyl og dannar fargar og skapar global oppvarming. Skarstad: nja, eg har ikkje så mykje peiling då men, litt Nå trengs partikler for å danne skyer da CO2 kan ikke slå seg sammen med H2O etter hva jeg kjenner til. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 hmmm..... kanskje eg hugsar feil då ang. akkorat kordan fargane dannar seg men det er hvertfall pga global oppvarming Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 CO2 kan ikke slå seg sammen med H2O etter hva jeg kjenner til. Det sa jeg heller ikke. En sky er en synlig mengde kondenserte vanndråper eller iskrystaller i atmosfæren. Vanndråpene i skyer er vanligvis 0,01 mm store, og blir synlige når de samles i store mengder. Skyer reflekterer og sprer alle bølgelengder av synlig lys likt og er som regel hvite, men de kan være grå eller til og med svarte dersom de er så tykke eller tette at sollys ikke kan passere gjennom dem. Dette skjer bare når der er store mengder fint støv og aske i atmosfæren, slik vi kan oppleve ved vulkanutbrudd. Sollys og dagslys som reflekteres fra bakke og hav, vil reflekteres i skyene. En kunstner vil derfor si at skyer aldri er grå. Dette er hva jeg mente med partikler, noe for vanndråpene å kondensere på. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Faen, jeg må slutte å sovne i dusjen:P Nå har jeg ikke varmtvann igjen til å vaske opp =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg