Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Hun var tyskertøs :D
Ja. Det må være en kjip situasjon å forelske seg i "fienden".

Så absolutt. Men selv mener jeg at det var helt feil å kalle disse kvinnene (og sikkert noen menn også..) for landssvikere for så å la all den kollektive og innesluttede aggresjon mot fiendens tidligere handlinger gå ut over disse i etterkant av krigen. Når alt kommer til alt er vi mennesker alle sammen, og nå er det jo en gang slik at kjærligheten som oftest er svært utilregnelig.

De færreste av de tyske soldatene ønsket jo å være her. De ble kommandert i krigen. Nå snakker jeg om vanlige soldater og ikke SS og sånn da.

For å være ærlig så aner jeg ikke hva som skjedde med farmora mi i tiden etter krigen. Hun snakker aldri om det så jeg antar det var en tung periode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en herlig hund!

Kings of Leon er også flott musikk.

Så jævelig også. Den smiler seriøst når du leker med den. :wee:

King of Leon er fine greier. Har Aha Shake Heartbreak og Because of the Times liggende i CD-hylla her. Fine album, begge to. :)

Lenke til kommentar
Jeg

Så... hei. Jeg er Lactal. =p

Laktoseintollerant eller bare lakserende?

Velkommen, forresten.

Litt mer sånn "Lactal - stopper illeluktende utflod". :p

Takk takk :)

Jeg føler meg litt dum som bare popper opp her og deltar i diskusjonen, kinda.

Så... hei. Jeg er Lactal. =p

Hei Laktal. Som ny her er du påbudt å poste hele livshistorien her. Hyggelig å treffe deg.

Hm, ok.

Jeg er født 2 desember, samme dag som Britney, Dagfinn Høybråthen, Nelly Furtado, Gianni Versace og Lucy Lou. Altså, born 2 be famous. ^_^

Endret av Lactal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men det er jo så forferdelig skummelt! :ohmy:

Hei Lactal, er det ikke en medisin eller noe som heter det? Kom på forumtreff på lørdag :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
For å være ærlig så aner jeg ikke hva som skjedde med farmora mi i tiden etter krigen. Hun snakker aldri om det så jeg antar det var en tung periode.
Kritikken og avstraffelsene av denne gruppen av det offentlige var jo temmelig konsis, men det var vel helst barna som fikk den hardeste medfarten? Men i privaten og på det personlige plan har det nok variert mye mer. Jeg kan jo bare forestille meg hvordan familie og venner og bekjente ville reagert, spesielt i de første årene etter krigen hvor det var et svært betent tema og hvor mye av folket var mer eller mindre i harnisk. I dag er heldigvis forståelsen på plass hos de aller fleste, men jeg kan se for meg at det var mange som manglet den i begynnelsen av etterkrigstiden.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...