Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Schæfere er kule :D
schæfere er ikke kule. Schæfere er hunder jeg ikke klarer å stole på. De har en ibygd dualitet som i mange tilfeller gjør dem ustabile. Snille i det ene øyeblikket og mannevonde i det neste. Dessuten så er de avlet mer eller mindre i stykker. Det var jo så "pent" med ræva som skulle peke nedover at nå har de avlet på seg mer HD enn noen annen hunderase etter som jeg husker. Direkte stygt synes jeg det er med de schæferene med sånn nedoverpekende rumpe også. Mye penere med de gamle som nå ikke er riktig i følge rasestandardene. De med en mye rettere rygg.
Lenke til kommentar
Hun var tyskertøs :D
Ja. Det må være en kjip situasjon å forelske seg i "fienden". Forresten så har jeg hørt flere historier fra henne. Hun var den eneste tyskerne slapp forbi kontrollpostene i Skien uten grundig visitering så i flere tilfeller fraktet hun pistoler for motstandsfolk i barnevogna. Rett under nesa på tyskerne som stolte 100% på henne. Hun hadde jo tross alt barn med en tysk soldat. Det jeg liker med den historien er at den viser at ingenting var helt svart-hvitt den gangen heller. Det finnes gråtoner.

Barnefaren ble forresten sendt til østfronten etter hvert. Vet ikke hva som skjedde med han.

Lenke til kommentar

Jeg er sterk motstander av hele rasehysteriet. Skal jeg noen gang ha et dyr, det være seg hund eller katt, skal det være variert som en pose med det gamle godteriet "godt å blandet". Jeg kan se fordelene når det gjelder gemytt og/eller dyrets egenhelse, eller ønsket om å bevare en gammel rase intakt, men situasjonen som hersker nå som i realiteten bare er uorganisert, kunnskapsløs, ukløktig og ødeleggende avl med tvilsomme motiver tror jeg på lang sikt vil ødelegge dyrene fullstendig.

Lenke til kommentar
Jeg er sterk motstander av hele rasehysteriet. Skal jeg noen gang ha et dyr, det være seg hund eller katt, skal det være variert som en pose med det gamle godteriet "godt å blandet". Jeg kan se fordelene når det gjelder gemytt og/eller dyrets egenhelse, eller ønsket om å bevare en gammel rase intakt, men situasjonen som hersker nå som i realiteten bare er uorganisert, kunnskapsløs, ukløktig og ødeleggende avl med tvilsomme motiver tror jeg på lang sikt vil ødelegge dyrene fullstendig.

Må si meg enig der. Er fler og fler dyr som rett og slett får livskvaliteten ødelagt pga noen som syntes en skavank var "søt" eller "sjarmerende".

Nei... gi meg heller en ekte "bastard" med bra gemytt og god helse så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Hun var tyskertøs :D
Ja. Det må være en kjip situasjon å forelske seg i "fienden".

Så absolutt. Men selv mener jeg at det var helt feil å kalle disse kvinnene (og sikkert noen menn også..) for landssvikere for så å la all den kollektive og innesluttede aggresjon mot fiendens tidligere handlinger gå ut over disse i etterkant av krigen. Når alt kommer til alt er vi mennesker alle sammen, og nå er det jo en gang slik at kjærligheten som oftest er svært utilregnelig.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...