Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) elevrådsdelegater (...)
Hehe. Jeg har noen fordommer mot elevrådsdelegater, er det noe i dem?

Kommer helt an på hvilke fordommer du har. Få høre, så kan jeg bekrefte/avkrefte.

EDIT: Kjeder meg, så jeg går gjennom kommafeil fra de siste 24 timers innlegg.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar
(...) elevrådsdelegater (...)
Hehe. Jeg har noen fordommer mot elevrådsdelegater, er det noe i dem?

Kommer helt an på hvilke fordommer du har. Få høre så kan jeg bekrefte/avkrefte

I overkant engasjert ungdom, gjerne en person med flammende interesse for politikk, humanitære saker og solidaritet. De stiller alltid spørsmål når ulike organisasjoner holder foredrag. De er som oftest støtter av avholdsbevegelsen og er selv avholds, de fleste er også ikke-røykere og opptatt av inneklima. De er svært opptatt av miljø og miljøsaker og de snakker som regel høyest i debatter der de kan fremme sine idealistiske og humanistiske meninger. Et overveldende flertall er jenter, hvor en overvekt er personlig religiøse. Under 2% er pro-Israel og alle har eller har hatt minst ett palestinaskjerf. De har som regel manglende eller svært dårlig humor.
Lenke til kommentar
Interessant, utdyp gjerne!

Jeg ser for meg at elevrådsrepresentanten er den som kan finne på å legge i vei med et femten minutter langt foredrag om hvordan kjønnsoller og stereotyper, karikerte som de er, kan i egenskap av seg selv fungere som selvoppfyllende profetier, ettersom vi alle så grundig blir innprentet med disse forestillingene fra så ung alder, etter at noen har dratt en vits om damer og lukeparkering.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at elevrådsrepresentanten er den som kan finne på å legge i vei med et femten minutter langt foredrag om hvordan kjønnsoller og stereotyper, karikerte som de er, kan i egenskap av seg selv fungere som selvoppfyllende profetier, ettersom vi alle så grundig blir innprentet med disse forestillingene fra så ung alder, etter at noen har dratt en vits om damer og lukeparkering.

why-so-serious.jpg

Lenke til kommentar

Det er nok mye sannhet i det, men til forskjell fra den tradisjonelle oppfattelsen av disse stereotypene er jeg en som ler av vitsen først før jeg etterhvert prøver å dreie samtalen over i noe mer konstruktivt. Deretter dør samtalen ut og to av tre går å finner på noe annet mens elevrådsrepresentanten kaster seg inn. Da går jeg.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...