Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gammel satyricon er episk, spesielt fra et godt anlegg som får det til å skjelve i glasset. Det er bare å lene seg tilbake å nyte perfeksjon fra Satyricons gulltid.

b9e4vgpeDoa

Hele platen Nemisis Divina er jo en legende.

Introen var grei men helt til vokalen kom så var det øøøøhhh...kjedelig.

Ahh men vokalen er jo det aller beste. :D Jeg synes både Opeth og DT har flott growling, men så svisker det alltid ut i sutring. Det skal være kaldt, skarpt, og med total mangel på selvironi. Gjerne i litt gritty kvalitet.

Forhekset av tidenes vind, Besatt av Nattens kolde gufs

Under ravnsvart himmel de bedriver Blodskam og hor

Med skingrende stemmer de påkaller Dypets makter

I en sirkel bundet av Grimme visjoner

Båret av dyrets Glans, Omfavnet av dodens vinger

Av det dypeste hat i det sorteste av det morke

I en ang av torner...Nå i fullmånens besettende lys

De nagler englene til jorden med sjel og kropp

Kaos hersker over de hvite domener

Profetier blir oppfylt

Jorden står i et hav av flammer

--

EMO for ekte menn.

Bathory Blood Fire Death har fått det til. En skive som hedres som forløperen til den moderne viking-metallen. En skive som hedres av alle black metal fans og alle som liker viking metall.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

- Farene ved bruk av vaffeljern

Ja den er fin. Fettern min er en liten herjeunge, og da vi stekte vafler sto han med ryggen til benken og heiste seg opp og ned med arma. Plutselig tar gutten hånda oppå vaffeljernet og heiser seg opp. Rett på legevakta med andregrads forbrenning da ja. Elska hylene hans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Stemmen hans er dritfin for faen! Er ikke noe linkin park-piss!

Beklager å skuffe deg, men.. Den er nok ikke det. Og jo, den er det.

I den rekkefølgen.

Hvordan i helvete klarer dere å sammenligne drittstemmen i LP med den fantastiske stemmen hans? Det ligner ikke at all.

Jeg likte NW før men jeg klarer ikke uttalelsen til hun arja eller hva hun en nå heter.

Sånn har jeg det med Sonata Arctica. Hun heter Tarja for resten, og Nightwish er bare bais med den nye vokalisten.

- Farene ved bruk av vaffeljern

Ja den er fin. Fettern min er en liten herjeunge, og da vi stekte vafler sto han med ryggen til benken og heiste seg opp og ned med arma. Plutselig tar gutten hånda oppå vaffeljernet og heiser seg opp. Rett på legevakta med andregrads forbrenning da ja. Elska hylene hans.

Haha, nå lo jeg godt! :p

Lenke til kommentar
Stemmen hans er dritfin for faen! Er ikke noe linkin park-piss!

Beklager å skuffe deg, men.. Den er nok ikke det. Og jo, den er det.

I den rekkefølgen.

Hvordan i helvete klarer dere å sammenligne drittstemmen i LP med den fantastiske stemmen hans? Det ligner ikke at all.

Det har med "klagingen" å gjøre. Man har fete riff og barsk growl, så bryter alt sammen med et parti sviskevokal. På samme måte som linkin park bytter mellom noe tele-rap og liknende sutrevokal. In flames f.eks hadde vert kanon dersom de holdt seg utelukkende til growlen. De eneste som jeg mener har fått det til er soilwork, men de har et mindre spenn i vokalen og en litt annen sjanger.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...