Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

CypheroN: Det holdes ikke gående gjennom hele serien, men vil ikke si mer uten å spoile. En perfekt serie har i mine øyne rundt 12-15 episoder. Da sitter man der og skriker etter mer, og klarer ikke å tenke på annet enn hvor sinnsykt bra den var.

Death Note er vel det mange starter med før de blir animégeeks.

Fargoth: Mr. and Mrs. Smith ligner også på denne teoretiske filmen din om jeg ikke husker helt feil, men nå får jeg vel kjeft av Gapwick for at sammenligningen ikke holder ved alle aspektene av filmen.

Om det ikke er realistisk blir det ikke et sleivspark til PUA-kulturen, nettopp det som er poenget mitt. Da er det heller veien dit enn stoppestedet som underholder.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glad jeg starta tidlig med Pokémon og DragonBall ^^

Det så jeg seff som liten, men nå begynner det litt mer 'realstuff' :p

CypheroN:

Gantz, Wolf's Rain, Ah! My Goddess, Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan, Märchen Awakes Romance og Paradise Kiss som jeg kommer på sånn i farten.

Takker, ikke hørt om noen av dem.

Lenke til kommentar
Om det ikke er realistisk blir det ikke et sleivspark til PUA-kulturen, nettopp det som er poenget mitt. Da er det heller veien dit enn stoppestedet som underholder.
Greit nok, da ville det heller tendert mot en parodi. Men det kunne blitt løst enkelt ved at noen av de dyktigste PUAene i miljøet deltok i utformingen av manus. Jeg er uenig i at to PUAs på tilsvarende nivå ville levd i harmoni, tvert i mot er det ikke uvanlig med interessante situasjoner når en kvinnelig eller mannlig PUA blir "counterattacket" av et offer som viste seg å også være en PUA. Sett to slike sammen i et rom (hvorpå begge gjerne har utviklet sterke følelser for hverandre) og spillet er i gang.
Lenke til kommentar
Glad jeg starta tidlig med Pokémon og DragonBall ^^

Det så jeg seff som liten, men nå begynner det litt mer 'realstuff' :p

CypheroN:

Gantz, Wolf's Rain, Ah! My Goddess, Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan, Märchen Awakes Romance og Paradise Kiss som jeg kommer på sånn i farten.

Takker, ikke hørt om noen av dem.

Få har :p

Noen av dem starta jeg med som mangaer, leste gjennom alt og oppdaga det var anime-versjoner også, andre ble jeg tipsa av kompiser som er lei mainstream-anime :p

Mine favoritter er MAR og Paradise Kiss ^^

Lenke til kommentar

Ulempen med godt gjemte animéserier er at de kun finnes med originaltalen. Noe som de fleste fans foretrekker, mens oss som ikke liker rulletekster på film/i serier i det hele tatt blir nødt til å ta valget mellom å lese tekst eller droppe serien helt.

Om jeg må ha den idiotiske skriften nederst på skjermen forsvinner hele magien med TV :cry:, og jeg kunne like gjerne lest en bok.

Smaken min heller mer i LueDottens anbefalinger.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Ulempen med godt gjemte animéserier er at de kun finnes med originaltalen. Noe som de fleste fans foretrekker, mens oss som ikke liker rulletekster på film/i serier i det hele tatt blir nødt til å ta valget mellom å lese tekst eller droppe serien helt.

Om jeg må ha den idiotiske skriften nederst på skjermen forsvinner hele magien med TV :cry:, og jeg kunne like gjerne lest en bok.

Samme med meg. Det å lese tekst tar alt for mye av oppmerksomheten. Aldri skjønnt greia med folk som på liv og død skal se med original tale..

Lenke til kommentar
Noe du faktisk kommer til å skrive på?
På ingen måte, jeg har ikke forutsetninger til å fullføre noe slikt. Men i disse PUA-tider hadde det ihvertfall vert dagsaktuelt. Jeg lurer på hvordan samfunnet ser tilbake på dagens PUA om 50 år.. Er det like universelt og ekte som man skal ha det til, eller er det bare en ny måte å vifte med fjærene på som ikke vil fungere overhode på de unge kvinnene av 2059?

Edit: Nå har jeg lastet ned én episode av Paradise Kiss (fordi den var i HD) for å teste en anime-serie. Jeg føler meg vågal.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Trenger vel ikke å linke til trådene, for de har du vel sett allerede. Synes akkurat det temaet er gjennomhullet diskusjonsmessig, og derfor kommer jeg ikke til å følge opp den diskusjonen.

11 sider med 50 innlegg/side eller hva det er på nå, i tillegg til at det har blitt nevnt flere ganger i den opprinnelige Sjekketråden gjør at jeg angrer på at jeg har fulgt med så godt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Diskusjonene som har pågått er en ting, men jeg ser ikke at det er noen bred enighet rundt emnet enda. Det utarter seg som regel til et mesterskap i kasting av argumentasjonsrekker mellom de som ikke forstår og ikke ønsker bulker i sine egne illusjoner, og radikale PUAs som ikke evner å se skogen for noe annet enn bare trær. Har man lest et par-tre sider av debattene her inne begynner gjentakelsen å komme snikende. Selv om kunsten å forføre har blitt redusert ned til en almen basis tror jeg fortsatt på at både kultur og tillært og medfødt selvkontroll og føringskontroll er minst like viktige faktorer i spillet, og derfor må den moderne PUA også endre seg med tiden for å holde følge. Jeg tror dagens Mystery ville fått problemer i 2059, selv med tidsriktig kotyre, frisyre og bekledning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...