Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idé til film: En kvinne og en mann, begge erfarne PUAs, innleder et langvarig forhold. Begge prøver å kontrollere hvilke retninger forholdet tar, og siden begge er erfarne innen PUA blir deres interaksjoner hele tiden gjennomsyret av deres beviste forhold til seg selv og interaksjonene med den andre parten. Det hele blir en kamp som de begge er fullstendig beviste på at utspiller seg men som samtidig skaper tvister og problemer ingen av dem kunne forutse alene. Sett utenfra fremtoner deres spill seg som den mest banale form for menneskelig interaksjon, men dem i mellom blir hver eneste handling tatt med bakgrunn i avansert mental kalkulasjon og utfoldelse noe som gjør at de selv ikke ser hvor primitivt deres spill er når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Idé til film: En kvinne og en mann, begge erfarne PUAs, innleder et langvarig forhold. Begge prøver å kontrollere hvilke retninger forholdet tar, og siden begge er erfarne innen PUA blir deres interaksjoner hele tiden gjennomsyret av deres beviste forhold til seg selv og interaksjonene med den andre parten. Det hele blir en kamp som de begge er fullstendig beviste på at utspiller seg men som samtidig skaper tvister og problemer ingen av dem kunne forutse alene. Sett utenfra fremtoner deres spill seg som den mest banale form for menneskelig interaksjon, men dem i mellom blir hver eneste handling tatt med bakgrunn i avansert mental kalkulasjon og utfoldelse noe som gjør at de selv ikke ser hvor primitivt deres spill er når alt kommer til alt.

se Eyes Wide Shut (1999) av Stanley Kubrick.

Lenke til kommentar
Datasmurfs samlede verker. På en melkekartong nær deg.

Melkekartong du, skal være ei lita, sort, innbundet bok med utvalgte ord og tanker.

Åja, du mener kanskje BIBELEN?

Langt i fra.

 

Men jeg er seriøs her, jeg har sendt inn dikt til diverse forlag i noen år nå, men aldri fått svar. Irriterende nok. De kunne i det minste fortalt meg at det ikke var det de lette etter elns ...

Lenke til kommentar
Minner meg litt om Death Note. Jeg ville sett den filmen, dersom tankene hadde blitt fremført på samme måte. Pluss for original handling også.

:!:

The funny is located where?

Jeg klarer ikke se anime, dessverre. Jeg så Princess Monoke eller noe slikt en gang og det ble den første og mest sannsynlig siste, med mindre jeg når ned til grave of the fireflies i "må sees" bunken en gang. Eyes Wide Shut ligger forøvrig i samme bunke, enda en Kubrick jeg ikke har fått sett enda. (Så Dr. Strangelove her sist, den var fantastisk.)
Lenke til kommentar

 

Minner meg litt om Death Note. Jeg ville sett den filmen, dersom tankene hadde blitt fremført på samme måte. Pluss for original handling også.

 

Var det noe skjult med det bildet? Utenom at han vant. Vrir og vender på de små grå, men ser det ikke.

Han fikk JACKPOT.

 

SO DID J00.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...