Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men du regner med alle poengene du får osv. når du holder på å regne på snittet?

Krav som ligger forholdsvis høyt - 45+ vil mest sansynlig gå ned nå. La meg presentere ett fiktivt eksempel, linje X med 100 plasser, søker Y med poengsum 45, søker Z fikk plass i 2008, full poengscore fra vgs.

Krav 2006 46

Krav 2007 47

Krav 2008 48

Si at det i hvert år var minst 1 av 100 som hadde full fordypning, altså 4 poeng ekstra. Søker Y hadde da kommet inn alle de tre årene. Si at søker Z var sistemann inn i 2008, full fordypning + 4 realfag over to år, 10 poeng totalt. Regnet med kunnskapsløfte-reglene ville Z ha fått 0 fordypningspoeng, 4.5 realfagspoeng totalt. Kravet ville da blitt 42.5, og søker Y hadde hatt null problem med å komme inn.

Tror jeg har med alle poengene ja. Har bare 2 tilleggspoeng (alderspoeng) så det skal i prinsippet ikke være vanskelig å regne ut.

Håper jeg kommer inn, selv om jeg ikke er spesielt optimistisk akkurat nå. Hvis ikke blir det sikkert revisjon eller noe slikt. :p

Lenke til kommentar
Men har du ikke mulighet til å gå samme linje andre steder? Er jo rimelig greit å komme igang en annen plass og så bytte over dit du egentlig vil.

Ja, kanskje det funker. Det er jo en tilsvarende linje i Grimstad, mens jeg gjerne vil være i Kristiansand (jeg bor her) Hvor fort kan jeg bytte over? Både Grimstad og Kristiansand er underlagt UiA. Har det noen relevans?

Tenk positivt, man vet ikke noe sikkert før man sitter der med svaret fra samordna opptak.

Det er jo veldig sansynlig at kravet går ned i år. Om du er innenfor fjorårets krav +- 5 så bør det ordne seg.

Jeg håper du har rett. Takk for oppmuntrende ord. :)

Lenke til kommentar

Antageligvis er det mye lettere å bytte mellom de to når begge ligger under UiA. Husk forresten at med slike linjer der det ikke er gitt at de kun kan tillby X antall plasser fins det slingringsmonn for å ta inn folk som står på venteliste. Går ann å ringe og mase, funket for en bekjent. Allerede etter ett semester bør det være mulig å bytte om man er heldig.

Forøvrig kan det hende det fins måter å lure seg inn på og. Vet at det på ntnu går ann å ta åpne emner realfag, melde seg på emnene som man har normalt i førsteåret på ett studieløp, for så å søke seg direkte inn på andreåret når man har tatt emnene.

Lenke til kommentar
:( Hvor bomma jeg?
Du bomma på oss med alt for mye ferie. :wee:

Det er et helvete. ^^
Det tror jeg så absolutt på!

Fnis, det står så alt for mye mannskit på nettby. Var på ens profilstatus og der sto det "Lev trygt og dø gammel." - er det feil av meg å rynke på nesa når jeg leser sånt? :green:

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...