Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi er inne på emnet, er det normalt at etter man spiser reker så kribler det i halsen og på tunga og at man blir helt nummen i kjeften? Mulig det ikke er normalt selvsagt, men betyr det at jeg er allergisk mot det? Eller er det fler som opplever det? Blir ikke syk av det, bare er veldig ekkelt..

Er du veldig matintollerant?

Lenke til kommentar

Har ikke lest noe om at noen får kløe og at det kjennes ut som at det er masse insekter som krabber nedover halsen når man spiser det.. Men synes det er rart at dette skal skje.

TheProphet: godt og vite at det ikke bare er meg :)

Ballus: Nei, jeg kan spise alt annet, men melk og reker gjør vondt.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Når vi er inne på emnet, er det normalt at etter man spiser reker så kribler det i halsen og på tunga og at man blir helt nummen i kjeften? Mulig det ikke er normalt selvsagt, men betyr det at jeg er allergisk mot det? Eller er det fler som opplever det? Blir ikke syk av det, bare er veldig ekkelt..

Når jeg spiser peanøtter får jeg ubehag inne i munnen og halsen. Halsen snevrer seg litt sammen (får fremdeles puste greit) og det gjør vondt på en kløende måte. Blir heller ikke syk, men det er nok til at jeg unngår det.

Da jeg var yngre hovna hele ansiktet opp av peanøtter. Glad det har forbedret seg. Og ja, det er sikkert allergi du har Melisma. Det er mange forskjellige grader man kan ha av allergi, men for å være sikker er tester raske og smertefrie. De bruker ikke lenger pirque (staving) - prøving slik som det var da du/jeg gikk på barneskolen.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Er det normalt at magen holder på og sprenge etter man drikker melk? Eller er jeg litt allergisk? :cry:

Kommer uansett aldri til og slutte med melk, even if it kills me!

Du dør nok ikke av det. :) Værste fall får du ganske løs mage etterpå. :wee:

Om du skulle være alergisk, kan du prøve å kjøpe laktoseredusert melk på butikken. Noe dyrere, tilsatt D-vitamin og litt søtere enn vanlig melk. Evt kjøpe Kerutabs på helsekost/apotek. :) Laktosen(melkesukkret) som er problemet hos de fleste. :)

Lenke til kommentar
Fikk en innebandyball med en hastighet på titusenfemhundreognittiåtte km/h midt i fleisen istad. Det var en eller annen idiot på laget som skøyt rett ut i løse lufta uten grunn.

Watt was das point?

Ser den, fikk det samme under innebandyturneringen på skolen igår. :p

Lenke til kommentar

Quicko: Ja, reker kan jeg fint holde meg unna, men melk er hellig.. Det kommer jeg ikke til og gi opp uansett hvor sprengt magen blir etterpå. Får samme effekt av reker som du får av peanøtter.

mrbjoern: ja, neste gang skal jeg prøve spesial-melk og se :) Bare det at jeg er skeptisk mot alt som jeg ikke er vant med.. Men men, alt må prøves!

Lenke til kommentar
Etter å ha fått klarsignal fra en viss aktiv person her inne med brukernavn som begynner på P så skal jeg poste dette grufulle bildet her i DNFK.

Lagt i 2 spoilers så du ikke åpner ved uhell.

Ikke for den som tåler tøffe bilder!

Huh?

For det første så ser det ut som det er et lite ansikt på den midt i :p

For det andre så det ut som en lite stekt karbonade XD

Brb, fikse mat. Ble sulten av å se "karbisen" XD

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...