Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Phail på bussen i dag. Sjåføren glemte å stoppe da jeg trykte. Måtte kjefte på han for at han skulle det. Resultatet ble at jeg måtte gå av rett i en snøhaug. Skal jeg nevne etnisk tilhørighet på han også?

Han var sikkert norsk.

Ta med mye klær hvis du har tenkt å være ute. Hytta ligger ikke på verdens varmeste sted :p

Ligger du under dyna hele helga, så er det ikke noe problem vell ;)

Vet ikke hvor ofte du pleier å ta med dyna ut...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Phail på bussen i dag. Sjåføren glemte å stoppe da jeg trykte. Måtte kjefte på han for at han skulle det. Resultatet ble at jeg måtte gå av rett i en snøhaug. Skal jeg nevne etnisk tilhørighet på han også?

Mistenker at det var en *host* utlending *host*

...

Type neger, kanskje somalier.... nei de er alt for late til å i det hele tatt jobbe med noe som helst.. :hmm:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fikk denne servert idag.

Hei hei, jeg jobber nå med særemne og mitt tema er om chatting påvirker skrift og talespråket.

For hjelp til mitt særemne setter jeg stor pris på om du svarer på dette og sender svaret tilbake til meg. :)

Denne spørreundersøkelsen skal være kort og presis. Mange av spørsmålene kan bli besvart med ja og nei svar. Har dere tid til og utdype svarene blir jeg også veldig fornøyd.

Alder:

Kjønn:

Bruker du chatte program, hvis hvilke?

Hvor ofte chatter du om dagen/uken/måneden?

Hvis du tar kontakt med en ukjent person, forholder du deg som oftest formell og høflig, eller skriver du slik du føler best for?

Kommer du fra et sted med dialekt veldig forskjellig fra skriftspråket ditt?

Hvis ja, skriver du i dialekten din eller i skriftspråket?

Bruker du ofte ord og utrykk som: Chill, lol, brb, hey, roflmao osv? Kan du i så fall nevne de du bruker mest?

Bruken av smileys er stor under en chattesamtale hos mange, bruker du smileys i dine samtaler?

Har du noen gang brukt ”data språket” på en norsk/engelsk stil?

Og helt til slutt

Tror du at det norske skriftspråket er i fare for og miste sin posisjon i samfunnet?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Mistenker at det var en *host* utlending *host*

...

Type neger, kanskje somalier.... nei de er alt for late til å i det hele tatt jobbe med noe som helst.. :hmm:

Type ikke-vestlig innvandrer som strengt tatt ikke burde hatt jobben fordi han har problemer med å forstå og snakke godt norsk. Buss-sjåfør er et service-yrke. Når de svarer "Jai ikke forstå" på halvparten av det folk sier så skulle de hatt en annen jobb!

Lenke til kommentar

Alder: 16

Kjønn: Mann

Bruker du chatte program, hvis hvilke?

MSN

Hvor ofte chatter du om dagen/uken/måneden?

Omtrent 10 timer om dagen.

Hvis du tar kontakt med en ukjent person, forholder du deg som oftest formell og høflig, eller skriver du slik du føler best for?

Helst høflig mot de som er eldre enn meg, men noen ganger kan jeg være litt mindre formell.

Kommer du fra et sted med dialekt veldig forskjellig fra skriftspråket ditt?

Nei.

Hvis ja, skriver du i dialekten din eller i skriftspråket?

Bruker du ofte ord og utrykk som: Chill, lol, brb, hey, roflmao osv? Kan du i så fall nevne de du bruker mest?

Ja. Lol, lulz, winrar, fffffuuuuuu, er gjengangere.

Bruken av smileys er stor under en chattesamtale hos mange, bruker du smileys i dine samtaler?

Sjelden, men noen ganger kan de være fine for å uttrykke noe bestemt.

Har du noen gang brukt ”data språket” på en norsk/engelsk stil?

Ja, ved veldig spesielle tilfeller. F.eks. i et sitat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

En del av de får seg desverre jobb på supporttelefoner... =/

Når fattern skulle mønstre på sist, så fikk han en taxisjåfør av den "sukkerkulørte" typen som skulle kjøre han til basen. Det endte med at han måtte guide taxisjåføren hele veien selv, et sted han i utgangspunktet ikke var så godt kjent selv.

Jepp. Litt kos, håper hun får sex.

Din grislest :p'

Flott at du bytta tilbake avatar btw. Den rosa var irriterende.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
H*n burde jobbe med rettskrivingen sin.

Hun heter Stine.

(vet ikke hvorfor det var viktig å fortelle)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ja. :)

takk,men totalt useless for meg. Siden jeg ikke kjenner jenta,samt hun er fra Østfold,så skuvemuligheten er rather low.

Men jeg takker for din donasjon til min PMbank, :)

jeg totalt glemte msn i mitt svar btw. :p

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...