Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Puh!

Nå fikk jeg endelig satt inn hardisken som kom fra netshop.

Det viste seg å by på trøbbel.

For det første, PC-en min har 5 SATA-kontakter, og denne hardisken skulle okkupere den 5. Vel, etter mye leting, den skulle såklart stå for seg selv langt pokker i vold, vekk fra de fire andre og da under skjermkortet som har en stor vifte, noe som førte til at den ikke var tilgjengelig.

Jakten på den beryktete D-disken (en på 250 GB til stuff) begynte. Fant såklart E og F først (to andre stash-disker), så mye arbeid til ingen nytte. E og F står sammen, og C og D står sammen i to forskjellige seksjoner i kabinettet. Endelig hadde jeg funnet C og D-plassen, så nå måtte jeg få de ut av kabinettet. Enkelt?

Nei. Den ene SATA-ledningen satt mer eller mindre fast så tok en 10 minutter før den endelig løsna. Så måtte jeg gjette meg frem til hvilken som var C, og hvilken som var D.

Såklart, ifølge Murphys lov, gjetta jeg feil. Med mye krongling å få satt driten på plass.

Da ville den ikke boote, og et tappert og heltemodig forsøk som gikk ut på å bytte om SATA-kablene på hardiskene løste heldigvis problemet :love: .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...