Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Ingen rolle? Ingen? For utdannelsen videre?

Fokuset på karakterer er helt feil. At en med kun 6-ere ville bli en god lege iforhold til en med 5-ere er på trynet.

Å få en 6-er i norsk på vg1 er jo piss i havet :wee: .

Jeg synes de er altfor strenge med karakterer på videregående.

Åh? Fordi en 16-åring ikke får karakteren han synes han fortjener? :!:

Men ja, det er et annet poeng, at lærere har ikke regler til å dømme etter i så stor grad. Det kommer mye ann på trynefaktor og flaks/uflaks av lærer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.. Og mange som stresser med karakterer på ungdomskolen :roll:

8. klasseshitkids som strever etter en 6-er i matte. O'boy, da kan du mye da :roll: . Det holder i massevis å kunne det grunnleggende.

Har man en viss interesse av matematikk kommer det veldig naturlig, og jobben er allerede gjort :) . Om en ikke er god i matematikk, så er en 6-er noe du ikke fortjener.

Sett bort ifra inntak til videregående skole, er det sant at karakterene på ungdomsskolen har absolutt null betydning for fremtiden?

Ja, ja og ja.

Lenke til kommentar
Hehe.. Og mange som stresser med karakterer på ungdomskolen :roll:

8. klasseshitkids som strever etter en 6-er i matte. O'boy, da kan du mye da :roll: . Det holder i massevis å kunne det grunnleggende.

Har man en viss interesse av matematikk kommer det veldig naturlig, og jobben er allerede gjort :) . Om en ikke er god i matematikk, så er en 6-er noe du ikke fortjener.

Veldig sant. Føler jeg begynner å slite litt i matte fortia.. Gjør nesten aldri lekser, og orker ikke pugge ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Yatta!! Da var dagen min gjort. Fikk omsider fiksa et Adobe-problem som har irritert bæsjen av meg siden Fredagen. Var ikke verre enn å fjerne ei jævla cache-fil... :roll:

Lenke til kommentar
Sett bort ifra inntak til videregående skole, er det sant at karakterene på ungdomsskolen har absolutt null betydning for fremtiden?

Har jo betydning for fremtiden din om du har tenkt å gå på vidaregåande;)

Og legger du til gode vaner med å jobbe for karakterene på ungdomsskulen vil du få det lettere på vidaregåande og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Så du skal sette deg ned og runke til en tråd på forumet nå som du omsider er hjemme alene? Takk for at du delte det med oss :)

Aner forresten ikke hvilken tråd du mener, men er en babethread i OT-Baren

*drar fram korden og stiller seg i fektepositur mot Mikkel* An garde!

/facepalm. EN garde, EN! FFS! :hrm:

Nåja. Så facepalm var det nå ikke dersom du sier det med fransk aksant.

Btw: Skal man begynne å facepalme for eventuelle skrivefeil rundt om, så mister det jo helt betydningen sin.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Nice! Jeg har engelsk-prøve i morgen. Må pugge. Har karakteren 4 etter 1. termin på VG1. Litt negativt med tanke på at jeg gikk ut med en 6er i tiende.

Pøh! Jeg fikk fra 6 i engelsk fordypning, 5 i engelsk muntlig, 5 i engelsk skriftlig og 5 på både muntlig og skriftlig eksamen i engelsk. Jeg fikk nå 3 i engelsk.

Lenke til kommentar
Nice! Jeg har engelsk-prøve i morgen. Må pugge. Har karakteren 4 etter 1. termin på VG1. Litt negativt med tanke på at jeg gikk ut med en 6er i tiende.

Pøh! Jeg fikk fra 6 i engelsk fordypning, 5 i engelsk muntlig, 5 i engelsk skriftlig og 5 på både muntlig og skriftlig eksamen i engelsk. Jeg fikk nå 3 i engelsk.

Videregående suger. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...