Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jerky:

[imba pic goes here]

De runde er av svin og de andre av storfe. Begge deler nyyyydelig. :love:

Oh lord, bitte hold meg fast. Ser grapse godt ut ... Hvor mye har du av det der og var det spesielt vanskelig? Aka, kan en som har glemt å ta av store deler av plasten på en Grandiosa klare det?

Utrolig enkelt å lage som jeg forklarte i stad. Bare å kutte kjøttet i tynne skiver. Det er ofte lettere å skjære det tynt nok om det er litt frossent. Skal helst ikke være tykkere enn ca. 3mm. Så bare marinerer du og krydrer. Jeg brukte en whisky som heter Ardbeg Uigedail til å marinere med. Den har mye røyksmak og setter en veldig god spiss på kjøttet. Så strødde jeg litt krydder og havsalt på og slang det i ovnen på 65 grader. Man ser når det er ferdig. Hvis ikke så smaker man. Uansett ikke så vanskelig å finne ut. Bare husk å ha døra på ovnen litt på gløtt.

Så i korte trekk: Ja, en hver burde klare dette.

Jeg laget av ca en halv kilo kjøtt.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Skremmene mange på dette forumet som heter Lars, forresten.

Ytterst få som heter Egil... Kanskje jeg også skal ta en fan-sving og døpe meg om til kun Egil :hmm:

Bare jeg som blir småparanoid av og se at Ueland besøker DNFK?

Nå skal jeg være så tøff som aldri før!

"Æddabædda Ueland. Du lukter gamle bøtter og spann! :tease: "

Hah! Den tenker jeg satt.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skremmene mange på dette forumet som heter Lars, forresten.

Ytterst få som heter Egil... Kanskje jeg også skal ta en fan-sving og døpe meg om til kun Egil :hmm:

Jeg tror det er enda færre som heter mitt IRL navn..

Muligens jeg skal bytte til det?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
*snip*
Det så ganske dritt ut for ryggen..?

Det er cervical spine (nakken) som er unaturlig krummet der, ikke ryggen. Er ellers veldig enig i meningen din om å bruke mye penger på en seng og en kontorstol. Så fort jeg er ferdig utdanna og skal slå meg til ro skal jeg slanke lommeboka betraktelig ved å kjøpe en überdeilig seng.

Det du glemte som er veldig viktig, er å gjøre øvelser tilpasset til de krumningene og muskelubalansene man har fått. En god stol og seng er som regel ikke nok.

Jeg er med på den, men øvre del av ryggsøylen (thoracic vertebrae) vil også bøyes unaturlig mye i en slik sittestilling, med mindre man sitter med 90 graders knekk i nakken. Ellers er jeg enig i at det ikke er nok med bare gode møbler, man må selvsagt være i aktivitet også. Riktig trening, gode løfteteknikker, gode sitte, gå, og ståvaner og aktsomhet mot overbelastning, unødvendige bevegelser og aktiviteter som skaper ubehag og slitasje, inngår som en helhet i å holde kroppen og spesielt ryggen i god form.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...