Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som om dere har litt peiling, så spør her istedenfor å google etc.:

Er det noen ulempe med å kjøpe en harddisk uten eksternt strømuttak, når man kun bruker plassen til serier, filmer og ubrukte spill? Utenom pris.

De fleste harddisker uten egen strømforsyning er som regel av typen 2.5". Lavere diameter på diskene gir som man sikkert skjønner lavere lagringsplass. Så i forhold til pris får du færre MB per krone enn ved en 3.5" ekstern. Men noen store forskjeller ellers er det ikke. Du får samme overføringshastighet over USB2 (480 mbps - kilde). Unntaket er om man kobler harddisken til over external-sata. Da får man tilsvarende ytelse som om harddisken var intern. Fordelen med de små eksterne harddiskene er selvsagt mindre støy og det er lettere å ta dem med seg rundt.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Virker som om dere har litt peiling, så spør her istedenfor å google etc.:

Er det noen ulempe med å kjøpe en harddisk uten eksternt strømuttak, når man kun bruker plassen til serier, filmer og ubrukte spill? Utenom pris.

De fleste harddisker uten egen strømforsyning er som regel av typen 2.5". Lavere diameter på diskene gir som man sikkert skjønner lavere lagringsplass. Så i forhold til pris får du færre MB per krone enn ved en 3.5" ekstern. Men noen store forskjeller ellers er det ikke. Du får samme overføringshastighet over USB2 (480 mbps - kilde). Unntaket er om man kobler harddisken til over external-sata. Da får man tilsvarende ytelse som om harddisken var intern. Fordelen med de små eksterne harddiskene er selvsagt mindre støy og det er lettere å ta dem med seg rundt.

Forøvrig så er det enkelte laptoper som ikke følger USB-standarden til punkt og prikke og dermed leverer for lite strøm via USB-porten til å drive en harddisk kun via USB. En jeg gikk på kurs med sleit litt der fordi han hadde en eller annen ultraportabel sak. Tror det var en mac. Løsningen ble å bestille en overgang som hentet strøm fra to USB-kontakter tror jeg.

Klarer ikke å skrive engang :!:
Da har du nok spist litt for mye. :p
Lenke til kommentar
Kinapistol blir ødelagt av å brukes. 3-4 magasiner så er den død :)

Det tviler jeg ikke på - men skal fortsatt prøve, morsomt uansett.

Vil heller bruke $11 på en kinapistol og $4 på kuler, totalt $15, enn å kjøpe en virkelig fin en for $40 og $20 i shipping, pluss kuler, og så finne ut at dette ikke er noe for meg...

Ditt valg, så klart :)

Uansett bedre enn å kjøpe samme pistolen til 400 kroner på 17 mai o.O

Lenke til kommentar
Forandret visningsnavn nå?
Ja, gjorde det i natt. Har tenkt på det en liten stund da.
Det var flere og flere som stadig bare kalte meg Lars på forumet. Så da fikk jeg overtalt Dotten til å la meg overta det brukernavnet siden han som hadde lagt beslag på det navnet aldri har vært aktiv. Så nå kan det ikke være noen tvil. Det finnes bare én Lars. ;)
Lenke til kommentar
For å være helt til punkt og prikke så er det i dag morges! :p
Navnet var kapret av en bruker som aldri har vært aktiv så jeg måtte spørre Dotten. Strengt tatt så sendte jeg søknaden klokka 1 i natt, men Dotten var ikke pålogget da.
Lenke til kommentar
Ditt valg, så klart :)

Uansett bedre enn å kjøpe samme pistolen til 400 kroner på 17 mai o.O

Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å kjøpe skikkelig kvalitets airsoftgun/bb gun en gang. :p

Lurt. Så slipper du å bli irritert :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...