Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos passord. Jobba litt i et firma som bl.a. drifta nettverk for andre bedrifter igjen. Der var masterpassordet asdfg122. Med det så kunne jeg gå inn på et tosifret antall bedrifter, forandre brannmurpolicyer, sniffe msn-samtaler, velge hvem som kunne sitte på msn (ja, brannmuren hadde faktisk dette alternativet. Du så til en hver tid hvilke msn-kontoer som var koblet til), ta ned hele nettverk og generelt sett lage et lite helvete. Dette var en gang i tiden en enmannsbedrift som med tiden har vokst seg større. Tror det er 10-15 fast ansatte i dette firmaet nå. Han sjefen som starta bedriften på begynnelsen av 90-tallet hadde alltid brukt det passordet for det var så enkelt å huske. Det ble brukt over alt og han nekta å forandre det. Skremmende hvor sårbar den bedriften er/var. Skulle jeg laget faenskap så drifter de nettverk for store bedrifter med tilsammen et par tusen ansatte tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Haha, husker vi fikk tildelt passord på barneskolen. Nesten alle fikk navnet sitt, brukernavnet sitt, eller "passord" som passord. Kreativt må jeg si.

 

Hadde dere pc på barneskolen? :wow:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det klassiske svaret: Slå pcn av og på :thumbup:

 

Eventuelt:

"kjør -> cmd -> ipconfig /flushdns" har funket i tilfeller jeg ikke har kommet inn på msn.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Eventuelt prøv å logg inn på hotmail.com.

Sjekk antivirusprogrammet ditt. I noen tilfeller har jeg sett at AVG blokkerer. Vet ikke hvordan det er med gratisversjonen, men i fullversjonen er det i alle fall en underfunksjon på Web-shield som heter Instat Messaging, hvor du kan slå av MSN protection.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...