Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte mer i den duren av å kjøpe en på en liten butikk på supern. Der er det jo en del støy og mennesker som kommer for å se på dem, så de er vel proppet med traumatiske minner.

Går jo an det og, men da kan du ikke være helt sikker på om de er født med tannfeil/andre arvelige sykdommer.

 

Tar jeg helt feil, eller er det du som ikke bor i norge?

Lenke til kommentar
Du har rett, ja. Jeg har blitt vaksinert mot rabies nå (+Immunoglobulin på 22x dosen til en stivkrampesprøyte i skinkene), så da har jeg én mindre ting å tenke på.

Har du planer om å flytte tilbake til Norge? Er ikke helt sikker på inportreglene, men tror det ikke er lov å inportere kaniner fra andre land en Sverige og Danmark.

 

Vel, da stakk jeg, ut og rense kaninbur....

Lenke til kommentar

 

Han er jo forum-hore da så :!:

 

Stemmer. Balle står nok på menyen både titt og ofte. Alle som ikke liker Heineken må jo ha skadet smaksløkene på noe helt forferdelig. Balle er jo et alternativ.

Heineken smaker ok til å være øl. men det er ikke øll! Det er forskjell på øl og øll. Utvanna amerikanske saker, samt Corona, Sol osv går under øl. Uten at det er negativt, men øll er bedre i norge. I syden er øl ofte å foretrekke.

Den generaliseringen var i overkant shady spør du meg. :p Siden "øll" er "bedre i norge", hvilke typer og merker tenker du spesielt på da?

Med "øll er bedre i norge", mente jeg at så lenge jeg er i norge nyter jeg heller øll fremfor øl. Men når man er i syden og slikt, og gjerne skal ha et meget jevnt og trutt ølinntak(frokost lunsj, middag, natta lang), så er det greit at den er litt lettere i kroppen og ikke så mettende, samt god tørsteslukker. Og da passer øl(med én l) fint.

 

Hjemme i det kalde norge er det derimot gull med en kald og god CB, til nød Hansa eller Borg.

Jeg kan på generelt grunnlag si meg enig i det generelle budskapet, men jeg stiller meg kritisk til valg av øl, for generelt missliker jeg norsk øl.

 

Med din terminologi ville jeg sagt at "øl" tilsvarer lyst øl, gjerne pilsner hvorpå Heineken er en utmerket kandidat siden det lages på presset humle og dermed er såpass leskende, mens "øll" mer representerer mørkt gjerne overgjæret øl som Guinness, eller ulike typer Brown ale. Jeg ville brukt "lyst" og "mørkt" fremfor "øl" og "øll", da det er lettere å kjenne igjen uavhengig av dialekt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...