Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Har en kompis som alltid pleide å ringe meg når han var på fylla midt i ukene... og helgene... i fire-tia på natta. Men men Var som regel at jeg snakka med han mer eller mindre i søvne så.

Lenke til kommentar

Ok. Websense-mannen har tydeligvis trålet nettet rundt inatt og runket på "block" knappen. For nå funker svarte f@#n meg ingenting! Heldigvis bruker han tydeligvis msn og diskusjon.no, for det fungerer.

Har dere guruer en bortgjemt proxyside jeg kan route meg gjennom? :love:

Lenke til kommentar
Ok. Websense-mannen har tydeligvis trålet nettet rundt inatt og runket på "block" knappen. For nå funker svarte f@#n meg ingenting! Heldigvis bruker han tydeligvis msn og diskusjon.no, for det fungerer.

Har dere guruer en bortgjemt proxyside jeg kan route meg gjennom? :love:

jeg brukte daveproxy.co.uk for å få tak i spotify, kanskje den funker :thumbup:

Kanin33, bare deg. Har vel sovet tilsammen 12 timer de siste 3 nettene.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Gaza stripen, den mest omtalte plassen i media i det siste. Det bombes, drepes og angripes fra alle kanter i Gaza. Sånn kan det gå da Palestinerne med terror organisasjonen Hamas som ledere, Israelittene svarer med raketter. Det har vært krig mellom disse folkeslagene i en mannsalder. Israelittene påstår at de har fått Israel av Gud i gave ettersom at det står i det gamle testamentet, mens Palestinerne er sure på Israelittene for at de stjal landet de hadde først. Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor Israelittene ikke har flyttet på seg til et nytt land som de får fra et annet land, da slipper vi slike konflikter, og alle kan leve trygt.

Jeg har også mine meninger om disse folkeslagene, la oss starte med Israelittene. Jeg føler at Israelittene prøver så godt de kan å få et ordentlig samfunn, de deltar i internasjonale konkurranser, har en respektabel leder for dem. Jeg føler at vis Israelittene angriper Palestinerne, så er det kun fordi at de angrep først, og da er det normalt å svare på angrepet. Alt i alt så synes jeg Israel gjør det beste for folket sitt.

Så er det Palestinerne, ledes som jeg sa tidligere av Hamas, kjent for diverse angrep. De lager uhyggelig barne TV, der en kanin står og sier at dansker og nordmenn skal dø pågrunn av en velkjent karikatur tegning. De prøver heller ikke å integrere seg med resten av verden, har aldri hørt at Palestina har deltatt i noen mesterskap, de er veldig isolert, eneste jeg vet er ”inn” med Palestina, så er det Palestina skjerfet, synd at ikke mange vet hva skjerfet står for, og bruker det kun fordi andre bruker det.

I går var det en demonstrasjon da det gjelder det som skjer i Gaza, det gikk ganske bra selv om flere ble arrestert og at det regnet tåregass beholdere i Oslo, altså det ble skikkelig slagsmål mellom enkelte. Erling Lae er i dag veldig skuffet over at Oslo ble en slagmark, og jeg skjønner han godt. Det er lenge siden sist jeg kan huske det var en slagmark, jeg kan faktisk ikke huske det. Bra med en fredsmarkering, dumt at enkelte ødela.

Så har vi den siste saken som er aktuell for norsk media, nemlig de to norske sykepleierne i Gaza. De har vært veldig ofte i media de siste dagene, og kom seg ikke ut av Gaza i natt etter at de ble skutt på av Israelittene. Men den norske ambasaden i Egypt håper å få dem ut snart.

Er vel ganske grei denne, selv om det minnet mer om en blogg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...