Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Definisjonen på "terrorisme" er vel å utøve militære handlinger uuniformert?

Jeg ville heller sagt det som en handling som skaper frykt og som skal opnå et politisk mål av et slag.

 

Edit: Dårlig formulert

 

Men da er vi enige om at MILORG og "Gutta på skauen" var terrorister, da?

 

Bare fordi de var norske, og at de sloss på riktig side ( i mine øyne iallefall) endrer ikke det faktum at de utøvde planlagte handlinger mot div. mål rundt om i Norge for å oppnå et politisk resultat ( Hindre Tyskernes frmgang i krigen ) , uten gjenkjennelig uniform og vist våpen. De passer inn i "terrorist kategorien", men jeg støtter dem og forstår dem fortsatt.

 

Derfor skal vi ikke - etter min mening - dømme Palestinere til et "folk fullt av terrorister" og fordømme alt de gjør så inderlig, det ganske forståelig at de reagerer på måten de gjør.

 

Jeg er på ingen måte for terrorisme, men jeg mener også at jeg har såppas selvinnsikt til å forstå at jeg ville reagert å samme måte som Palestinerne hvis det kom en haug svnsker og ksatet meg ut av huset mitt i "guds navn".

Lenke til kommentar
Men da er vi enige om at MILORG og "Gutta på skauen" var terrorister, da?

 

Bare fordi de var norske, og at de sloss på riktig side ( i mine øyne iallefall) endrer ikke det faktum at de utøvde planlagte handlinger mot div. mål rundt om i Norge for å oppnå et politisk resultat ( Hindre Tyskernes frmgang i krigen ) , uten gjenkjennelig uniform og vist våpen. De passer inn i "terrorist kategorien", men jeg støtter dem og forstår dem fortsatt.

 

Derfor skal vi ikke - etter min mening - dømme Palestinere til et "folk fullt av terrorister" og fordømme alt de gjør så inderlig, det ganske forståelig at de reagerer på måten de gjør.

 

Jeg er på ingen måte for terrorisme, men jeg mener også at jeg har såppas selvinnsikt til å forstå at jeg ville reagert å samme måte som Palestinerne hvis det kom en haug svnsker og ksatet meg ut av huset mitt i "guds navn".

Jajo, det blir jo på en måte terrorisme. Men om man skal kalle dem direkte terrorister vet jeg ikke.

Nesten litt vanskelig og si i mine øyne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hmm, mulig "geriljagkrigere" er mer passende. Dette skulle vel egentlig vært diskutert i Juss eller HIstorie delen av forumet, hvor de virklelige "tungvekterne" innen temaet henger ... :)

Lenke til kommentar
Prøvde å hjelpe søstar`n med matteleksen i stad.

 

Oppgave: Diagonalen i et rektangel er 12 cm, og lengden er 10 cm. Hvor bred er rektangelet. Gode gamle pytagoras tenkte jeg, men det hadde de visstnok ikke lært.

 

Går det ann å konstruere dette på en enkel måte? :hmm:

Pytagoras? Er ikke det en type utregning når du bruker trekanter?

Husker ikke sammenhengen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...