Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Terror? Kanskje, men hva var det Max Manus og Gutta på skauen foretok seg når Tyskerne okkuperte VÅRT land?

 

Spørs bare hvordan du ser på ting.

Gutta på skauen var helt klart terrorister.

- De var irregulære styrker

- De angrep sivile mål

- De regelrett likviderte sivile

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan nesten sammenligne situasjonen der nede med 100 dagers krigen i finnland hvor russland er israel og finnland er gaza.

Finnland ble ikke kalt terrorister på den tiden, og heller ikke nå. Hvorfor kalle palestina det nå?

Fordommer, "alle som tror på islam sprenger seg selv" eller "alle som tror på islam er terrorister"

Lenke til kommentar

Æksj'n fra Akersgata.

 

På tide med live informasjon fra felten. ;)

 

Vi har kontor 50 meter fra Stortinget, når politiet startet å gasse området rundt Stortinget løp mange inn i Akersgata hvor vi har kontorer. Der plukket pøblene opp gatestein og stoler fra en utekafe og kastet på politiet. De svarte selvsagt med å gasse med tåregass og CS-gass (virker det som)

 

Vi som var på jobb da merket hvertfall gassen veldig bra på kroppen, var ute å kikket litt i starten av demonstrasjonen når politiet startet å gasse, da var det flere som gikk i bakken og brakk seg/kastet opp.

 

Har ikke opplevd såpass til bråk i Oslo før.

 

Opprørspolitiet stengte av begge ender av gata hvor vi har kontorer, noe som medførte enda mer gass i gate.

 

Og siden vi da faktisk ikke kunne komme oss ut fikk vi tatt en rekke bilder:

 

http://dump.karlstad.be/pix/demonstrasjon/

http://h4x.no/dump/pictures/demo/

 

Merk mengden røyk på bildene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
EDIT: okei så drepte ikke de uskyldgie og barn da... men jeg vil bare si at for dem så er dette en kamp for "fedrelandet". Jeg forstår det, men jeg liker det ikke.

Ikke? Det spørs på øyet som ser

 

Ok, jeg sa egentlig det fordi jeg aldri har noe særlig om det fra en annen vinkel enn "heltevinkelen" vi får servert i Norge, og delvis for å ikke virke som et troll, men hvis det du sier er riktig, fjerner jeg det igjen.

Lenke til kommentar
Terror? Kanskje, men hva var det Max Manus og Gutta på skauen foretok seg når Tyskerne okkuperte VÅRT land?

 

Spørs bare hvordan du ser på ting.

 

EDIT: okei så drepte ikke de uskyldgie og barn da... men jeg vil bare si at for dem så er dette en kamp for "fedrelandet". Jeg forstår det, men jeg liker det ikke.

Gutta på skauen gikk ikke bevisst inn for å drepe flest mulig i sivile i ellers rolige områder.

 

Man kan nesten sammenligne situasjonen der nede med 100 dagers krigen i finnland hvor russland er israel og finnland er gaza.

Finnland ble ikke kalt terrorister på den tiden, og heller ikke nå. Hvorfor kalle palestina det nå?

Du tenker på Vinterkrigen? Finnene angrep russiske hærstyrker, hvordan er det det samme som å blindt skyte raketter inn i rolige nabolag uten så mye som et fotavtrykk fra en soldat?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Definisjonen på "terrorisme" er vel å utøve militære handlinger uuniformert?

 

Men "terrorist" klinger svært dårlig, derfor er det vel letter å kalle det "frihetskamp". Men alt blir jo vinklet fra den vinnende side.

 

Hadde Nazistene vunnet WWII hadde Gutta på skauen og MILORG blitt omtalt som terrorister.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...