Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Kan noen oppdatere meg hva som egentlig foregår? Trodde det bare var sånn vanlig protest "redd Gaza"-greier.

Nei... Var Siv Jensen m/fler som arangerte en støttedemo for Israels rett til å bombe Gaza.

"Redd Gaza"-demoen er ett fakkeltog som har gått fredelig for seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Israels venner hadde en fredlig samling foran stortinget for å støtte Israel, også kom det motdemonstranter og trodde Oslo var Gaza.

Heh, vg gjorde det greit med forklaring.

Ironisk nok så er en stor andel av disse motdemostrantene palestinere som kom til Norge grunnet vold og elendighet på Gaza..

Skrev en på vg-forumet. Helt enig :wee: .

Må innrømme at jeg ikke er veldig oppdatert på settingen eller sidene da :) . Det er så langt bort og uvirkelig for min del.

Lenke til kommentar

Synes man kan skylde litt på palestinerne også, selv om det er Israel som har hovedskylden og hovedansvaret. Jeg regner med den jevne palestiner var godt klar over hvor Israel-fiendtlige HAMAS var da de stemte på dem, og det var heller ingen hemmelighet at HAMAS gjerne skyter raketter mot Israel.

Lenke til kommentar
Er til å spy til det at di står å forsvarer israels handlinger der nede...

Nå er det jo de som har okkupert landene i lang tid. Er ikke rart det koker over.

Ingenting rettferdiggjør terror.

Jeg vil anta det har med å gjøre at Israel gjør preventive angrep, og at de faktisk treffer det de sikter på. Selv om Hamas avfyrer raketter mot Israel (eller forbereder et angrep) er det slettest ikke sikkert de vil drepe noen, men du kan banne på at noen går med i retialiasjonen.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Terror? Kanskje, men hva var det Max Manus og Gutta på skauen foretok seg når Tyskerne okkuperte VÅRT land?

Spørs bare hvordan du ser på ting.

EDIT: okei så drepte ikke de uskyldgie og barn da... men jeg vil bare si at for dem så er dette en kamp for "fedrelandet". Jeg forstår det, men jeg liker det ikke.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Man kan nesten sammenligne situasjonen der nede med 100 dagers krigen i finnland hvor russland er israel og finnland er gaza.

Finnland ble ikke kalt terrorister på den tiden, og heller ikke nå. Hvorfor kalle palestina det nå?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...