Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Sett at du står oppå et bål, bundtet til en påle, sånn de brant hekser før.

Døde de av forgiftning, oksygenmangel, sprengt/varmt hjerte? Greit at de døde, men poenget er hvordan :)

Kanskje jeg skal dra meg over til snedige ting en lurer på.

På den måten ja. Tjaa, kommer vel alt ann på varmen vil jeg tro. Er det ikke varmt nok til at hjertet sprenger/dør så blir det vel røykforgiftning.

Det stemmer, evt at de trekker inn den vafme luften, eller rett og slett flammene ned i lungene slik at de blir svidd av og ikke lenger fungerer slik de skal. På grunn av panikken bruker kroppen så mye oksygen at man dør veldig fort.

 

Dette er forresten en veldig syk diskusjon! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det det som er diskusjonen? Og evt. hva det er som får dg til å dø til slutt? Vel, bare for å svare på det så kveles man til døde før skadene når helt inn til de indre organene, som for.eks hjertet, lever nyre, tarmer osv osv.

Eller så kan man rett og slett dø momentant av sjokket pga. smertene.

Det var spørsmålet ja :) .

Men blir ikke blodet fra føttene veldig varmt?

Siden glørene under slipper jo ut en viss strålingsvarme til føttene, som igjen tar det opp som igjen leder varmen inn til blodårer som leder varmen videre til hjertet.

Etter hva jeg vet så dør man relativt kjapt når det kommer til overoppheting? At organer ikke tåler mange +grader før de kreperer?

Lenke til kommentar
Er det det som er diskusjonen? Og evt. hva det er som får dg til å dø til slutt? Vel, bare for å svare på det så kveles man til døde før skadene når helt inn til de indre organene, som for.eks hjertet, lever nyre, tarmer osv osv.

Eller så kan man rett og slett dø momentant av sjokket pga. smertene.

Det var spørsmålet ja :) .

Men blir ikke blodet fra føttene veldig varmt?

Siden glørene under slipper jo ut en viss strålingsvarme til føttene, som igjen tar det opp som igjen leder varmen inn til blodårer som leder varmen videre til hjertet.

Etter hva jeg vet så dør man relativt kjapt når det kommer til overoppheting? At organer ikke tåler mange +grader før de kreperer?

Jo stemmer det, men fettet fungerer også som en viss isolasjon, selv om det brenner veldig lett. Ihvertfall lenge nok til at man er i live helt til du blir kvalt.

Lenke til kommentar
Jo stemmer det, men fettet fungerer også som en viss isolasjon, selv om det brenner veldig lett. Ihvertfall lenge nok til at man er i live helt til du blir kvalt.

Du kveles av CO2 og andre mindre artige stoffer som slippes ut? Eller er det for varmt for lungene å ta opp oksygene?

KAn hende du føler at jeg kverrulerer, men det er ikke meninga, har bare lyst på forklaringer på ting, ikke at det er slik. Derfor er kjemifaget idiotisk.

Lenke til kommentar
Du kveles av CO2 og andre mindre artige stoffer som slippes ut? Eller er det for varmt for lungene å ta opp oksygene?

KAn hende du føler at jeg kverrulerer, men det er ikke meninga, har bare lyst på forklaringer på ting, ikke at det er slik. Derfor er kjemifaget idiotisk.

Vil jo tro det blir for lite oksygen i lufta. Når ting brenner forbrennes oksygen. Men du nevnte vel en tråd som var egnet for denne diskusjonen. ;)

Lenke til kommentar
Jo stemmer det, men fettet fungerer også som en viss isolasjon, selv om det brenner veldig lett. Ihvertfall lenge nok til at man er i live helt til du blir kvalt.

Du kveles av CO2 og andre mindre artige stoffer som slippes ut? Eller er det for varmt for lungene å ta opp oksygene?

KAn hende du føler at jeg kverrulerer, men det er ikke meninga, har bare lyst på forklaringer på ting, ikke at det er slik. Derfor er kjemifaget idiotisk.

Et absolutt minimum med oksygen i luften er 21%, under det så begynner du å kveles (om jeg skjønte han jeg hadde røykdykkerkurset med rett). Men det som skjer i en slik varme er rett og slett at de ''hårene'' som tar opp oksygenen i lungene blir brent bort, og det blir ikke noe opptak i det hele tatt. Om du ikke har den varmen (noe som er lite sansynlig under en slik brann) er rett og slett at du kveles og/eller forgiftes av gassene fra brannen og det som kommer fra materialet i seg selv.

 

 

God nok forklaring? :)

Lenke til kommentar
*raaaap*

Oreo Chocolate Cake. Seriøst. Så fantastisk godt at det skulle vært ulovlig. :love:

Men. Et helt måltid i seg selv. Kom under halvveis etter to pizzastykker og måtte gi tapt. Damnit, jeg vil kunne spise like store mengder som brødrene mine :(

Lillemage.

Klarer å spise en halv stor peppes pizza uten større problemer :wee:

 

Og Rasch, ja, den var god nok :) . Selv om du var et sekund for sent ute til at jeg posta i snedie ting å lure på, men jaja :)

Lenke til kommentar
Lillemage.

Klarer å spise en halv stor peppes pizza uten større problemer :wee:

Jeg misunner deg, for det er så latterlig godt. Og jeg orker aldri spise så mye.

Det bør du.

Det skal legges til at det konsumeres nærmere 0,5-0,8 liter drikke og :wee: . Men får da kjørt i meg en banansplitt og. Beste desserten noensinne! Banansplitt, skal gifte meg med en når jeg blir stor!

Storspist? Jeg? Neeeei.

Idag satser jeg på 350 gram biff, tre løk, tre poteter, baernaise saus og is med sjokoladesaus til dessert :wee:

 

Nå er jeg litt større enn "normalen", men veier 86 kg og er 186-7-8 (usikker) høy. Regner med å få spredd vekta litt i løpet av 2008.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...