Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nehh, på tide og komme seg i seng tenker jeg, døgnrytmen er så ødelagt at jeg trenger all søvn jeg kan få nå.. ;)

Lenke til kommentar
Eg kjenner at eg blir trøtt allereie klokka halv 10, det er alt for tidleg. Er det dårleg for helsa å sove ein halvtime - time midt på dagen, og leggje seg litt seinare om kvelden?

Alle pensjonistene/eldre folk gjør egentlig det. Ser ikke ut som om de har noe skade av det.

Lenke til kommentar
Eg kjenner at eg blir trøtt allereie klokka halv 10, det er alt for tidleg. Er det dårleg for helsa å sove ein halvtime - time midt på dagen, og leggje seg litt seinare om kvelden?

Alle pensjonistene/eldre folk gjør egentlig det. Ser ikke ut som om de har noe skade av det.

Kødder du eller? Søstra mi jobber med eldre... Aner du hvor mange av de eldre som er syke? Jeg er sikker på at dette kan spores tilbake til søvnmønsteret.

Lenke til kommentar
Kødder du eller? Søstra mi jobber med eldre... Aner du hvor mange av de eldre som er syke? Jeg er sikker på at dette kan spores tilbake til søvnmønsteret.

No lev eg eit sunt liv ellers, men eg bør altså ikkje duppe av om ettermiddagen?

Lenke til kommentar

No lev eg eit sunt liv ellers, men eg bør altså ikkje duppe av om ettermiddagen?

Erfaringsmessig så vil jeg si det er en dårlig ide ja. Alermerende mange av de jeg vet om som tar ettermiddagsdupper lider av sykdommer som alzheimers eller er nødt til å bruke bleie. Er det virkelig en risk du er villig til å ta?

Lenke til kommentar
Erfaringsmessig så vil jeg si det er en dårlig ide ja. Alermerende mange av de jeg vet om som tar ettermiddagsdupper lider av sykdommer som alzheimers eller er nødt til å bruke bleie. Er det virkelig en risk du er villig til å ta?

Bleie er jo kos, ikkje nøgd til å gå på do heller då. Alzheimers høyrdes verre ut.

Lenke til kommentar

Har sett på wikipedia, og det står ikke noe om at dårlig døgnrytme eller en høneblund etter middagen kan forårsake alzheimers. Diabetes, røyking, høyt blodtrykk og høyt blodkolesterol derimot, det kan forårsake sykdommer som alzheimers.

Så jeg tror du kan ta det rolig, lene deg godt tilbake, og sove etter en god middag.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Har sett på wikipedia, og det står ikke noe om at dårlig døgnrytme eller en høneblund etter middagen kan forårsake alzheimers. Diabetes, røyking, høyt blodtrykk og høyt blodkolesterol derimot, det kan forårsake sykdommer som alzheimers.

Så jeg tror du kan ta det rolig, lene deg godt tilbake, og sove etter en god middag.

Ein skal dog ta ting som står på wikipedia med ei god klype salt, har sett fleire feilfakta der.

Lenke til kommentar

Ein skal dog ta ting som står på wikipedia med ei god klype salt, har sett fleire feilfakta der.

Jo, men jeg sjekket den engelske siden, og der stod det en god del om masse rart jeg ikke hadde en aning av en peiling av, og nettopp dette med hva som kan forårsake alzheimers er vel ganske riktig vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Nå har jeg virkelig tråkket i granbaret. En jente i klassen ba meg omå sende henne et sammendrag av en bok som vi hadde i lekse å skrive til i morgen. Jaja, tenkte jeg. Jeg skal jo skrive det selv likevel, og det skal bare brukes i "lesesirkler" likevel, så da var det ikke så nøye.

MEN. Nå fant jeg ut at det skal det leveres inn til læreren. Jeg har ikke begynt en gang, og nå må jeg skrive det mye bedre en jeg hadde tenkt. I TILLEGG må jeg skrive enda ett sammendrag av den samme boka, men på en annen måte, slik at det skal omgå plagiatkontrollen på it'slearning. Kan liksom ikke be henne midt på natta om å skrive det selv heller. :hm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...