Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye skal jeg ta for 5 Corona Extra og 2 Grevens cider (1 eple og 1 pære)? 2 cider koster på Rema ca 50 kroner og 5 Corona koster ca 120 kroner. Jeg fikk alt gratis og er en kompis som spør. Hvis jeg ikke selger så blir jeg å drikke det selv (hvert fall cideren).

100-150,- kanskje? Jeg ville kjøpt det av deg. Haha, mindreårig som selger alkohol til de som er gamle nok til å kjøpe selv xD

Lenke til kommentar
Hvor mye skal jeg ta for 5 Corona Extra og 2 Grevens cider (1 eple og 1 pære)? 2 cider koster på Rema ca 50 kroner og 5 Corona koster ca 120 kroner. Jeg fikk alt gratis og er en kompis som spør. Hvis jeg ikke selger så blir jeg å drikke det selv (hvert fall cideren).

Gratis?

Det kommer vel egentlig ikke på tale :p .

 

Hvor mye skal jeg ta for 5 Corona Extra og 2 Grevens cider (1 eple og 1 pære)? 2 cider koster på Rema ca 50 kroner og 5 Corona koster ca 120 kroner. Jeg fikk alt gratis og er en kompis som spør. Hvis jeg ikke selger så blir jeg å drikke det selv (hvert fall cideren).

100-150,- kanskje? Jeg ville kjøpt det av deg. Haha, mindreårig som selger alkohol til de som er gamle nok til å kjøpe selv xD

Tenkte selv sånn 120 kroner. Han jeg skal selge til er ikke gammel nok til å kjøpe selv (hvis det var det du mente.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk ut hjemmefra i morrest så fanget jeg dette midt på himmelen:

Oppskyitngs5.JPG

 

Fattet ikke hva det var fornoe, så ut som det var nordlys og en sky ved siden av som lyste opp. Så helt merkelig ut.

Forklaringa var at det var Andøya Rakettskytefelt som var skyldig.

- Vi har i dag skutt opp en rakett for NASA, i et prosjekt kalt ”Scifer – 2”. Raketten, som er en Black Brant XII, ble altså skutt opp klokken 0830. Den skulle nå en høyde på rundt 1.460 kilometer over bakken, og hadde sin topp over Svalbard, der den skulle gjøre nordlysrelaterte målinger, forklarer markedssjef Kolbjørn Dahle.

 

- Er det første gang dere sender opp en rakett av dette formatet?

- Nei, det ble faktisk skutt opp to like store raketter i desember, også det i samarbeid med NASA. Jeg både håper og tror at vi får gjøre flere slike oppskytinger fremover. Denne raketten er den som har gått høyest av oppskytingene til nå fra Andøya Rakettskytefelt. Til sammenlikning flyr romfergene i ”bare” 300 – 400 kilometers høyde.

- Raketten er rundt 20 meter lang, og veier 5.3 tonn. Raketten har fire motorer, og både motorer og deler faller ned igjen, avslutter markedssjefen.

 

Tøft at en har slikt i nærdistriktet egentlig :cool:

 

http://www.rocketrange.no/news/scifer-2-launched

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Det kommer vel egentlig ikke på tale :p .

Vennepris = billig. Kunne kanskje tenkt 50kr, men hvorfor 50kr av en kamerat? det er da ingenting. Bare å gi bort om han trenger det mer enn deg

 

Whatever. Jeg fikk 85 kr for å kjøpe en sixpack til en stygg liten unge en gang. ^^
Fikk 100kr for å kjøpe en kasse cider for en 14åring :wee:
Lenke til kommentar
Skal du skrive "get over it" så kan du ikke skrive "mann" med to n-er.

 

/kverulere

Men kjære deg..kom du ikke på noe bedre..dude? :wee:

Måtte skynde meg - læreren var på vei! :p

 

Nå er jeg hjemme - helg er digg! :love:

 

NP: Metallica - Master of Puppets(@S&M)

Endret av edge
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...