Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Så rolig det var her i dag da.

Men uansett. Går det an å bruke en ujordet skøtekontakt for å koble til en jordet varmeovn? Eller eksploderer huset da? :hmm:

Gidder ikke å kjøpe en jordet skøtekontakt kun til varmeovnen hvis det ikke er noe problem med en ujordet en. Vegguttaket er heller ikke jordet.

Lenke til kommentar

Hah. Slår ikke meg på ferie i Spania sammen med en kamerat.

Både jeg og han bruker briller, så når vi badet i store bølger insisterte alltid han på at jeg skulle legge igjen brillene på stranda. Ettersom jeg ikke ser en dritt uten dem tenkte jeg at de siter så godt og det skjer jo ingenting uansett.

Så lå vi på stranda, røyka og sippet til diverse drinker vi hadde bedt kelneren/whatever å fortsette å komme med. Det var da vi så den. En bølge på størrelse med Tansania kom rullende inn litt lenger ute. Vi så jo selvfølgelig på hverandre og begge tenkte den samme tanken.

Begge ropte "Hold siggen levende" og løp ned mot vannet. Om du lurer så er "Hold siggen levende" en liten lek vi kom på der nede hvor den som mistet gløden på siggen først, mens vi badet, skulle spandere de neste tre drinkene på begge to. Begge løp som de fulle nordmennene vi var og smalt så hardt vi kunne inn i den 3 meter høye veggen av vann.

Når jeg dukker opp igjen fra vannet kunne jeg se tydelig at kameraten min hadde tapt. Han lå noen meter oppe på stranda med shortsen nede på knærne og ræva full av sand, med hendene godt planta nede i sanden. "Yes!" tenkte jeg og ropte "den lever! Se!". Da tok det noen sekunder før jeg fulgte opp med "det gjør ikke brillene mine..."

Da var det 3 dager uten briller og uten noe særlig til syn og 2 dager hos spansk optiker som skulle fikse nye. De nye var av plastikk og var ca 2cm tykke. Skikkelige briller å gå på byen med i de neste 4 dagene skal du tro :whistle:

RIP til brillene mine som druknet en sommer i Spania for to år siden.

Lenke til kommentar

Brillene jeg liker er ofte av den dyre sorten :ermm: Le Tanneur er visst noe fransk designmerke av en eller annen sort, så dette røde paret henge på veggen hos optikeren min, og endte opp med de. Forøvrig er det fint å ha "enkle" styrker, tok en halvtime å mekke glass av typen tynn :D

Gamle glass kan forresten fort bli billige reservebriller, bare spør etter en problematisk innfatning som ikke blir solgt :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...