Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Så du mente ikke ferien altså? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Frelsaren Jesus Kristus kor herleg det er med ein varm kopp kaffe og mat etter at ein har sitte i omlag tre kvarter i eit kaldt lager i kompressorstøy og blese opp ein stor nyttårsrakett. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Right you are Milanjo Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Nynorsk er som hornsalt på min glans. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Han Ivar Aasen hadde vriddj seg i vonbrotneri i graven der han kviler, om han vart inneforstått med ka norsk ungdom synast om nynorsk no te dags. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Enig. Dakar, gamle, døde mannen : < Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Enig.Dakar, gamle, døde mannen : < Egentlig synes jeg det er bra waste, å ha to skriftspråk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Vel, ikke jeg. Jeg finner det praktisk. Bokmål for kjedelig skit og nynorsk for romlemantikk og sånn ^^ Kunne gjerne ha bytta ut bokmål med riksmål, hadde vært bedre spør du meg. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Samisk, nynorsk eller bokmål. Choooose boy, chooose!!! Endret 29. desember 2008 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Åååå for en digg natt dette skal bli. Skal sitte oppe hele natten og spille Super Mario 64 med hjelp av Project 64 emulatoren Nintendo 64 > Emu Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hva er egentlig det store problemet med å ha alle disse tre språkene side om side? Eneste jeg er enig i er at vi ikke hadde trengt å ha obligatorisk sidemåls-grammatikk i skolen (eller forandre det så det blir en egen karakter separat fra hovedmål). Men ellers mener jeg at det bare beriker norsk kultur. Norsk litteratur ville blitt langt kjedeligere om vi skulle fjernet nynorsk over natten. Endret 29. desember 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Vi tar å kombinerer alt! Vi kaller det, Nyrikssamiosidemål. Edit: A-Jay, kan du ta på deg ansvaret å være Nyrikssamiosidemålsfaderen? Jeg gjorde det ikke så skarpt i norsken. Endret 29. desember 2008 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Nei, det ville bare blitt en uforståelig grøt. En gang i tiden var det faktisk nasjonal politikk å føre nynorsk og bokmål sammen mot et felles skriftsspråk ("samnorsk"). Men man gikk bort fra dette. Kanskje du vil ta på deg ansvaret for å gjeninnføre denne politikken? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Yeeaaa, skal lage hjemmelaget pizza, og lurte på om dere hadde forslag til ting jeg kan putte på. Ikke noe sære smaker som blåskimmerost og whatnot, kan legge til at butikken jeg har mulighet til (gidder) å kjøpe fra har ikke så altfor stort utvalg. Det jeg har nå er bacon, elgkjøttdeig, mais, champignon, løk og diverse krydder. Brainstorm! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ja til valgfritt sidemål, sier nå jeg. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Faen så kaldt det er her på Svalbard nå.. Og vi skal på scootertur snart. Noen andre forumbrukere som residerer på Svalbard om dagen? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jalapeño! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg