Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En faren min kjenner har tjenestegjort i norske hæren, fremmedlegionen OG det amerikanske forsvaret. Han har bl.a. to veldig interresante distinktsjoner. Den ene er den amerikanske POW som man får for å komme seg tilbake fra fiendlig fangeleir. Mannen er beskjeden av seg, men jeg VEIT han sitter på masse interresante historier. Han skylder på flaks at han kom seg vekk derfra. I går fikk jeg ideen over alle ideer. Jeg har jo ikke stort å gjøre om dagen så jeg har lyst til å sette meg ned med han og sette to flasker på bordet og en diktafon sånn at jeg kan få historien hans ned på papir. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve å skrive en bok. Kanskje dette er prosjektet å satse på. Mannen har vært yrkesmilitær ca. hele sitt voksene liv. Noen bør få det ned før det blir for sent synes jeg. Synes fortsatt det er trist at farfaren min døde før jeg var gammel nok til å gjøre noe slikt med han. Farfaren min var NS-sympatisør under krigen.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Uansett om det blir bok eller ikke, synes jeg det er en god idé. Morfaren min reiste over hele verden i store deler av livet sitt, og hadde mange fete historier på lur. Han døde for ca. 20 år sida, men mormor gjenfortalte historiene helt til hun ble senil (og historiene bare ble kluss til slutt :-p).

Nå går mange i glemmeboka fordi vi aldri skrev dem ned, dessverre.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...