Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*Pang*

Orddeling er fæle saker. Bare synd generasjonen som vokser opp nå lider av kronisk orddelingssykdom.

Feil. Jeg har jobbet som kundeservice og svart på mellom tusen og en milliard e-poster, og er det én ting som er konsekvent så er det orddeling. "Mobil abonnement" blir skrevet av alle fra mixytrixy_88 til svein1968, det er bare først nå at man merker det på folk flest. Tenk deg at du vokste opp på 70-tallet, når leste du noengang hva kompisene dine skrev? Folk som ikke likte å skrive skrev ingenting, og ihvertfall ikke noe som folk leste. Det er først nå med internett at folk som ikke er flink til å skrive likevel klarer å nå frem til en gigantisk lesermasse, og da merker man at ikke alle fulgte med i norsktimen (jeg tar ikke ansvar for evt skrivefeil i dette innlegget, da jeg er amerikansk^^).

Lenke til kommentar
Nei. Papir og blyant, og regn det ut old school. (23*23)*23 / (79*79)*79. Er så lenge siden jeg har regna ut ting old school at jeg nesten har glemt det.

Ville nok heller gått for chokkes variant der.

(23/79)³

enkel dividering før du ganger det med seg selv 3 ganger.

Skal man ha et unøyaktig svar har det egentlig ikke noe å si hvilken av metodene man bruker. Kjapp hode/overslagsregning gir ca. 10 000 / 500 000, som blir 1/50, med gangemetoden. Skal man ha et nøyaktig svar vil delingsmetoden deres være minst like slitsom på grunn av antall sifre.

Ville heller tilnærmet 23 til 25 og 79 til 80, bommer med rundt 50 % om jeg ikke tok helt feil. Alternativt, veeeeldig grovt. 23 til 25, 79 til 75. 25/75 = 1/3, som gir et svar på 1/9 som er totalt feil ;) .

Kan jeg spørre hva du rundet av til?

Ser nå at jeg leste litt feil, leste at du fikk 1/500, noe som var ganske grov bommert. 1/50 er flott ;) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Tenkte at 20*20*20 blir 8000, så da blir 23 ca. 10 000. 80*80 blir 6400, og det ganger med 80 igjen nesten 500 000. Etter å ha regnet det på kalkulator så jeg at telleren var mest unøyaktig, men greit til overslagsregning som tar omtrent 15 sek.

Skummelt hvor fort mattekunnskapene forsvinner. Dersom jeg dropper ut av medisin tror jeg at jeg går for no' ingeniøropplegg, men det kommer til å bli slitsomt nå som jeg ikke husker annet enn veldig basic regning.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Og jeg hopper også til sengs, som den steama hummeren med ren og myk hud som jeg er.

Steamdusj er skumle greier.

I alle fall når det er radio og sete inni. Radioresepsjonen <3

Samt masse random produkter, så nå burde håret mitt glinse og ha rett farge og god knows what, huden min også sikkert :p

Lenke til kommentar

Aner ikke. Jeg bor ikke hjemme lenger.

Bare plutselig en dag er ikke badet jeg har brukt de siste ørten åra "mitt" lenger, alle tingene mine ligger slengt på senga mi og det står en steamdusj der, samt at det ikke er gult lenger, men turkis.

Tusen ganger mer digg, men det er vanskelig å slutte før du har brukt opp varmtvannet :p

Og enda lettere å sovne i enn vanlig dusj, curse you sete og vann fra ryggen og what not!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...