Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei. Papir og blyant, og regn det ut old school. (23*23)*23 / (79*79)*79. Er så lenge siden jeg har regna ut ting old school at jeg nesten har glemt det.

Ville nok heller gått for chokkes variant der.

(23/79)³

enkel dividering før du ganger det med seg selv 3 ganger.

Lenke til kommentar

Ha om tallsystemer så lærer du faktisk normal deling igjen.

Hvor mange hele har du fra 23/79?

0

Gang med 10 (tallsystemet du bruker)

Hvor mange hele har du fra 230/79

2

Trekk fra de hele (230 - 158)/79 = 72/79

Gang med 10

Hvor mange hele har du fra 720/79

(blablabla)

Så får du en lang rekke til du ender opp med en brøk du har hatt før, det som er før den 0.2(blablabla) er den repeterende rekken ;) .

Lenke til kommentar
Noen send meg noen sovetabletter, jeg ække trett, men skal opp 9 i morra for å se TV :p

Gå til legen og si at du sliter med kraftig søvnproblemer, og har blitt anbefalt Melatonin. Jeg bruker det, fordi jeg har slitt med søvnproblemer de siste 3-4 åra. Funker som knall, ingen bivirkninger og er naturlig.

Hadde ikke legen vært mamma så ^^

Lenke til kommentar
Noen send meg noen sovetabletter, jeg ække trett, men skal opp 9 i morra for å se TV :p

Gå til legen og si at du sliter med kraftig søvnproblemer, og har blitt anbefalt Melatonin. Jeg bruker det, fordi jeg har slitt med søvnproblemer de siste 3-4 åra. Funker som knall, ingen bivirkninger og er naturlig.

Hadde ikke legen vært mamma så ^^

Så gå til en annen en da for faen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Mamma mener jeg ikke skal ta sovetabletter ...

Ikke hør på hva morra di sier Sjur, morra di er ei ku.

Jeg snakket med henne idag, hun sa ikke mø en eneste gang.

Lenke til kommentar
Nei. Papir og blyant, og regn det ut old school. (23*23)*23 / (79*79)*79. Er så lenge siden jeg har regna ut ting old school at jeg nesten har glemt det.

Ville nok heller gått for chokkes variant der.

(23/79)³

enkel dividering før du ganger det med seg selv 3 ganger.

Skal man ha et unøyaktig svar har det egentlig ikke noe å si hvilken av metodene man bruker. Kjapp hode/overslagsregning gir ca. 10 000 / 500 000, som blir 1/50, med gangemetoden. Skal man ha et nøyaktig svar vil delingsmetoden deres være minst like slitsom på grunn av antall sifre.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...