Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Sovna 11 på sofaen med lillebror, mens vi så Rocky. Gikk rett i senga da mamma vekka oss, og så våkna jeg nå. Tar på med juleferie. :wee:

Juleferie ja, for de av oss som faktisk har det nå. Jeg går ikke ut i ferie før etter jobb i dag..

Lenke til kommentar

haha, jeg dævver.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Som en skrev i kommentarfeltet under: watever hes selling id buy it

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Det er da man regnes som nordmann og ikke amerikaner, og jeg sliter tydeligvis fortsatt med preposisjonene. Du skulle hørt meg da jeg først flyttet hit.

Jeg ville ikke tatt det så veldig tungt. Preposisjoner på norsk er et eneste stort sammensurium. Ikke noen logisk forklaring så vidt meg bekjent, man må bare vite at det er slik.

F.eks

I banken, men på postkontoret - it makes no sense!

Den logiske slutningen ut fra dette er jo at man er inne i banken, men sitter på taket på postkontoret.

Jmf. "I'm at the bank, I'm on the postoffice."

Det hadde vært mye bedre om vi på norsk også hadde klart å bruke en preposisjon til å beskrive opphold på et sted slik som dette.

Lenke til kommentar

Samme regla på polsk/slovakisk/tsjekkisk:

V banke (i banken), na poste (på postkontoret).

Nå er ikke engelsk alltid det mest logiske språket heller da, selv om det er veldig lett å lære. Både norsk og engelsk er chill i forhold til andre språk, ingen grunn til å klage.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Damn!

Til morgen i dag svettet jeg som en gris i senga - noe unormalt, men ikke noe galt med det, sant?

Litt brydd trasker jeg ned i første og tar meg en god og lang dusj. Trasker noe mindre brydd opp trappen igjen, og ser til min forskrekkelse at mamma har vært og diskrè lagt nytt sengetøy på sengekanten!

Så enten tror hun at jeg sliter med sengevæting, eller så tror hun jeg onanerer i senga mi.

OG, jeg var jo ikke klar over det da jeg trådte ut av dusjen og inn på kjøkkenet, (påkledd, ikke få forhåpninger) så jeg førte så klart en normal samtale med min mor.

Ansiktsfarge; #FF0000.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...