Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lyst til å se film jeg nå. Krigsfilm. Muligens WW2. Ikke noen som er produsert etter Das Boot. Finn noe til meg! Go Go Go!
Det må vel bli Paths of Glory med udødelige Kirk Douglas. Regissert av Stanley Kubrick og satt til skyttergravskrigene under WW1 er dette en film som gjør inntrykk og samtidig bevitner tiden den ble laget i. Den avsluttende scenen er kanskje det beste med hele filmen. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Lyst til å se film jeg nå. Krigsfilm. Muligens WW2. Ikke noen som er produsert etter Das Boot. Finn noe til meg! Go Go Go!

Enemy at the Gates

Nei... Det som er så kjedelig med den filmen der er at den ikke leser hva jeg ber om og anbefaler noe som ikke vare det jeg lurte på

Det må vel bli Paths of Glory med udødelige Kirk Douglas. Regissert av Stanley Kubrick og satt til skyttergravskrigene under WW1 er dette en film som gjør inntrykk og samtidig bevitner tiden den ble laget i. Den avsluttende scenen er kanskje det beste med hele filmen.

Oooooh! Den har jeg godt glipp av. Den må sjekkes ut. Takk :)

Lenke til kommentar
Flags of our fathers.

Spørs hva man er ute etter da. Flags er en bedre dramafilm, men Letters er en bedre krigsfilm.

Enig. Filmer som "The Deer Hunter" fra 1978 er også mer innen dramaretningen, selvom den har et par scener fra Vietnamkrigen. Denne er forøvrig den beste Krigsfilmen ever.

Lenke til kommentar

Er du ute etter WW2 med litt kjerlighet så sjekk ut miniserien (3 timer, føles som en film) Colditz. Den er notorisk vanskelig å få tak i, du finner ingen klipp fra serien på youtube og det finnes en mengde dokumentarer og gammelt dritt med samme navn, men hvis du trosser scoren på imdb og faktisk finner den vil du bli svært overrasket.

Edit: Den finnes i en viss bukt, harr harr.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Ekte menn ser på Band of Brothers :love:

Enig, ble utrolig kvalm da jeg så Del 9 - Why We Fight.

Men god natt folkens, duty calls.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Heroes of Telemark, The Bridge on the River Kwai eller A Fridge Too Far.
Og hvordan kan jeg glemme Patton og Tora!Tora!Tora! ?

Satt akkurat å vurderte A Fridge Too Far, Patton, Tora!Tora!Tora!, Battle of Britain eller 12 o'clock high

Patton mann, Patton!

"It's not about dying for your country, it's about making that other poor bastard die for his"

Battle of Brittain hadde jeg helt glemt at eksisterte, men jeg har den i hylla et sted.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...