Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Trøndersk og nordland er ikke to dialekter.
Nei, sei du det? Æ har jo ITJ fått me mæ at det e fyfy å påstå at trondhjæmmer e skikkeli trøndersk, og at nordtrøndersk (som Stjørdal og Levang) skilles fra kav nordtrøndersk (f.eks. Frosta), så æ vil itj BJYNN me nordlansk en gang.

Edit: JEG hører ikke forskjell på det! Bortsett fra at jeg vet at når jeg ikke forstår en dritt av hva de sier så snakker de mest sannsynlig kav trøndersk.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, sei du det? Æ har jo ITJ fått me mæ at det e fyfy å påstå at trondhjæmmer e skikkeli trøndersk, og at nordtrøndersk (som Stjørdal og Levang) skilles fra kav nordtrøndersk (f.eks. Frosta), så æ vil itj BJYNN me nordlansk en gang.

Edit: JEG hører ikke forskjell på det! Bortsett fra at jeg vet at når jeg ikke forstår en dritt av hva de sier så snakker de mest sannsynlig kav trøndersk.

...sjøh.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

:love:

Lenke til kommentar

Jeg har nesten litt kontroll på trøndersken nå. Bommer fremdeles på de samme tingene om igjen og om igjen. Hjernen min gir klar beskjed om at "Fy faen, det der er ikke språkmessig logisk", men så kommer jeg til å tenke på at trøndersk er et resultat av kraftig innavl.

Lenke til kommentar

Jeg var overbevist om at trøndersodd bare var sånt man kjøpte på hermetikk på ICA (bare kjøttkraft med litt grønnssaker og små kjøttboller i), helt til jeg var på en sånn "martna'" i trøndelag et sted og fikk servert svineriet på ordentlig. Bare ekle ting oppi ei gryte som har stått og kokt i ørten timer så alt bare er en grå guffe med klumper i. :shrug:

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...