Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tusen takk, jeg må ha gjort feil der et sted. Veit at dette egentlig ikke er en supporttråd men nå som bvi allerede er inne på tema. Jeg brukte Mediasource til å rippe CD-ene mine. Sangnavnene, albumene og artistene blir automatisk funnet og lagret på Mediasource. Jeg lagrer dem også i mapper Musikk-Artist-Album-Sanger. Likevel så heter alle filene <Unknown> på Mp3-spilleren min. Hvordan kan jeg fikse dette?

Sikker på at de blir tagget riktig?

Lenke til kommentar

Noen som leste Bergens Tidene i dag? (Går ikke ut fra det)

Var avbildet Askøyhallen, en bade/sportshall nærmt der jeg bor. Der hadde visstnok Lommemannen trykt køllen sin opp mot en liten gutt, helt til faren hadde skubbet han vekk og dradd sønnen med seg. Senere hadde faren og noen andre pekt ut denne mannen for politiet, men saken ble henlagt.

En person jeg kjenner har fortalt akkurat den samme historien som skjedde den plassen. Er samme historien jeg hørte som ble referert til i avisen.

Skikkelig spennende, lzm.

Lenke til kommentar

Herregud, det har jo blitt en heksejakt på denne lommemannen! Jeg er helt enig i at det han har gjort er helt for jævelig, men i Norge er man faktisk uskyldig til det motsatte er bevist. Og når man ser det han tiltales for er det bare et par saker, fordi de ikke har noe mer på ham. Det finnes andre saker Norge kan bry seg om også.

Lenke til kommentar

Er lommemannen smart eller alle andre dumme?

Til tross for at han har en litt syk personlighet, så vil jeg si han er smart siden han faktisk har klart å holde på med tafsingen sin i alle disse årene. Politiet er sikkert en smule dum de også, men han har nok gjort det vanskelig for de å ta ham.

Lenke til kommentar

Det er jo barnas ansvar, at de blir tafset på :roll:

Eller kanskje ikke...

Men altså, vi nordmenn er VELDIG flinke til å dømme folk. Og kanskje gi de litt mer enn de fortjener, så forsvarer vi det med at. "De har faktisk gjort gale ting, så det er greit at vi henger dem ut i all evighet etterpå..."

Og måten media legger fram saken om lommemannen gjør meg nesten litt kvalm. Hva er hensikten i å legge ut lister over alle stedene han tilsynelatende har vært? Tror vel egentlig at det bare endte i at mange mødre i det norske hjem plutselig ble bekmret for barna sine. "Tenk, lommemannen var i Vikersund for 3 år siden." Pass på nå, unger, kanskje flere finner på å reise hit.. ><

Men ja, mrbjoern tror han legger seg nå... Natta folkens :)

Endret av mrbjoern
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det blir for lommemannen den dagen han slipper ut igjen. Han blir sikkert hånet av alle. Hvordan funker dommen? Blir han dømt for ett og ett overgrep eller alle som en sak? Om det er som i førstnevnte, vil han jo sitte inne minst 10x livstid.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan det blir for lommemannen den dagen han slipper ut igjen. Han blir sikkert hånet av alle. Hvordan funker dommen? Blir han dømt for ett og ett overgrep eller alle som en sak? Om det er som i førstnevnte, vil han jo sitte inne minst 10x livstid.

Loven i Norge fungerer slik at man kan bli dømt til maks 21 år. Ikke maksgrensen per overgrep. Man kan ALDRI få mer enn 21 år uansett.

Lenke til kommentar

Loven i Norge fungerer slik at man kan bli dømt til maks 21 år. Ikke maksgrensen per overgrep. Man kan ALDRI få mer enn 21 år uansett.

Jeg vet det, men om det hadde gått og han f.eks. hadde blitt dømt til 5 år for hvert overgrep, hadde det blitt en meget streng straff.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...