Eplefe Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Det er få primære (eller sekundære) insomnia-typer hvor man sover så lite som en time natten. Det er hovedsaklig fire typer insomnia, den ene er relatert til angst, og der er det snakk om innsovingsproblemer, hvor kognitiv terapi og medisiner som oftest hjelper, så lenge dosen er kraftig nok. Det er den typen hvor man våkner midt på natten og ikke får sove mer, den typen hvor man våkner tidlig, og en til som jeg ikke husker noenting om. Jeg synes ikke Ghraag sin beskrivelse av oppførselen sin passer til noen av disse. Edit: Kjenner en psykolog deg? Nei. Kan hun allikevel fortelle deg at du er godt på vei til en hjerneskade, og du nekter å oppsøke hjelp for den? Ja. Endret 10. desember 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Jeg aner ikke noe om slik hokus-pokus, men jeg personlig har sovet så lite som 2-3 timer i snitt hver natt i 5 dager nå, og jeg er da opplagt nok til å klare meg. Nedsatt konsentrasjonsevne på visse tider av døgnet? Helt klart. Død? Njaa. Endret 10. desember 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det er få primære (eller sekundære) insomnia-typer hvor man sover så lite som en time natten. Det er hovedsaklig fire typer insomnia, den ene er relatert til angst, og der er det snakk om innsovingsproblemer, hvor kognitiv terapi og medisiner som oftest hjelper, så lenge dosen er kraftig nok. Det er den typen hvor man våkner midt på natten og ikke får sove mer, den typen hvor man våkner tidlig, og en til som jeg ikke husker noenting om. Jeg synes ikke Ghraag sin beskrivelse av oppførselen sin passer til noen av disse. Edit: Kjenner en psykolog deg? Nei. Kan hun allikevel fortelle deg at du er godt på vei til en hjerneskade, og du nekter å oppsøke hjelp for den? Ja. Du får tro hva du vil. Jeg har venner som vet om dette og bekrefte det Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) I en uke, ja. Og 3 timer. Tre timer er to forløp av søvnforløpet vårt, det. 1-2-3-4-3-2-REM, tror jeg det går. Tar ca. nitti minutter. Prøv noen måneder med det, du. Ghraag nevnte vel fem måneder for noen dager siden. Edit: Det har vel for faen ingenting med TRO å gjøre. Det er pur vitenskap. Tro det eller ei, vitenskap fungerer. Endret 10. desember 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Snurre: Nå vrir du på det som blir sagt, verste fall er dødsfall. Nå har jeg vært slik at jeg sov bare noen få timer i uken i 3år ca. og det tok nesten et år før jeg var meg selv. Endret 10. desember 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har sovet 6 timer i natt. Jeg nøt det Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Som sagt jeg aner ikke noe om søvn og sånt, men synes alikevel at man bør være åpen for at det er indivduelle problemer. Hadde ingen hatt unike problemer hadde jo alle bare hatt feber enda. Snurre: Nå vrir du på det som blir sagt, verste fall er dødsfall. Så var jeg ikke akkurat dødsseriøs når jeg nevnte dødsfall i den posten, da hadde jeg iallefall ikke svart "Nja". Og nei jeg bidrar ikke alvorlig til diskusjonen da jeg synes den er ganske latterlig Endret 10. desember 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Eg sov.. ca.. 4 og ein halv time. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Edit: Kjenner en psykolog deg? Nei. Kan hun allikevel fortelle deg at du er godt på vei til en hjerneskade, og du nekter å oppsøke hjelp for den? Ja. Er du psykolog? Arrogant av deg å sammenligne. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Alle har sine problemer, men legger man ut om de så må det være lov til og diskutere det. Personlig så svarer jeg så godt jeg kan hvis folk spør om mine problemer hvis jeg har lagt ut om de. Og gå rett i forsvar ser jeg ikke poenget med, da kan man prøve og fortelle det på en annen måte så personen som kommer med andre synspunkter forstår det. Snurre: Om du tar det særiøst eller ikke for være opp til deg, men jeg syns ikke det er rart at noen reagerer. For sånn som Ghraag har det er LANGT ifra kult. Ghraag: Hvis du for mye hodesmertet pga. søvnmangel så burde du gå til lege. For det er ikke bra for deg over lengre tid. Spess. når du blir eldre.( vet at det er pes og noe dritt og gå til lege) Endret 10. desember 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
n4w Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hallo DNFK. Hvordan står det til her? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Har problemer med vitamin og jernmangel på vintern jeg Kan sove 12 timer hver dag uten effekt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg trodde arrogansen min kom ganske godt frem på forumet, jeg. Nei, men fakta faen er at jeg spurte ut min egen psykolog om søvnproblemer, og det var svarene jeg fikk av henne. :] Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Nei, takke meg til kleine levins. Merker det ikke så mye lenger, håper jeg holder på å vokse det av meg - som nevrologen sa - så jeg kan kjøre opp, lulz Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Ta vitaminer eller spis mat med mye tilskudd i er noe du kan gjøre. Prøv også og sov like mye hver dag hvis du klarer, 12 timer kan være for mye..det kan gjøre deg slapp igjen. Det er jo veldig fra person til person, men jeg nevner det uansett. Prøv og ligg på 7-8timers søvn. Reagerer du negativt på mørke, Mikkel? Eplefe: Trøst deg med at det er andre her som knuser deg i arroganse=) Endret 10. desember 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg trodde arrogansen min kom ganske godt frem på forumet, jeg. Nei, men fakta faen er at jeg spurte ut min egen psykolog om søvnproblemer, og det var svarene jeg fikk av henne. :] Men en psykolog vil behandle deg individuelt. Jeg er en stor tilhenger av vitenskap selv, men det finnes nok av rare tilfeller. Jeg tviler dog, akkurat som deg, på Ghraags historie, jeg bare reagerte på kommentaren om hva en psykolog ville gjort. Jeg tviler blant annet på at han ville avfeid Ghraag over et internettforum på denne måten. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 En psykolog ville nok videreformidlet en hver som sliter såpass med søvn til en psykiater for utredning, EDR(?)-måling og mest sannsynlig medisinering. Benzodiazepiner til folket! \o Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 I like your new avatar Eple. ^^ Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Oh, why thank you! It's new. Milanjo som laget til meg, faktisk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Og jeg som nominerte deg i konkurransen, det må vi ikke glemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg