Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørt veldig mye om det, men aldri prøvd. Veldig fristende alikevel^^

Jeg viste ikke at Bærumsjenter spilte sånne spill, jeg :O *skjære alle over en kam*

Jasså? Da får jeg være den ene, mens jeg brekker kammen din i to ;)

Er secondlife slik som de fremstiller det på CSI nå?

Hørt veldig mye om det, men aldri prøvd. Veldig fristende alikevel^^

Du kan få barn med enhjørninger og insekter. :wee:

Enhjørninger! :love:
Lenke til kommentar
lyst til og gi en rask forklaring? hadde vært greit og forstå det :p

Spektroskopi er en fellesbetegnelse på målemetoder som måler atomer som tar opp og sender fra seg elektromagnetisk energi. Grunnstoffer kan identifirseres fordi hvert eneste grunnstoff har sine egene bølgelengder med elektromagnetisk stråling de kan ta opp eller sende fra seg.

Ved spektroskopi ser man lysets spektrum. Lys er en form for elektromagnetisk stråling. altså et bilde av elektromagnetisk stråling. Menneskeøyet kan se lys mellom 400 nm til ca. 700nm, som er synlig lys. Usyniglys kan oppfattes av bildebrikker eller film, sånn blir det mulig å registrere mer enn det synlige spektrumet. Også elektromagnetisk stråling utenfor lysets bølgelengder som er utenfor ca. 400 nm til ca. 700nm, slik som radiobølger og stråling.

Lenke til kommentar
Noen her som har hadd "lær å røyke" på skolen sin? :wee:

Nei, but do tell, du pirret min nysgjerrighet.

Vittig kar på skolen i dag, som holdt foredrag om alle fordelene det var med å røyke osv. Hvordan stygge folk kan få seg partner ved å ha røyk som fellesnevner, og hvordan det er et råeffektivt slankemiddel. I tillegg sa han at røyking var bra for å få trent (de hårene i halsen elns).

Vi lo masse :wee:

Lenke til kommentar
Teite PC som fryser i det jeg holder på å lagre det jeg har skrevet og gjør at ting ikke blir lagret ><

Prøvd OpenOffice, og den automatiske gjenopprettingsfunksjonen? :)

Hallo, og god kveld! :)

Bra tråden ble åpnet, fikk litt hjertestans da den var stengt

Har den vært, stengt? :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...