Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er sannsynligheten for at jeg vinner i en julekalenderkonkurranse når jeg deltar i ca 10 hver dag frem til jul? :p

Var det ikke du som var så glad i sannsynlighetsberegning da? Du må finne ut hvor mange det er som deltar og så regne det ut.

Lenke til kommentar
Hva er sannsynligheten for at jeg vinner i en julekalenderkonkurranse når jeg deltar i ca 10 hver dag frem til jul? :p

Vel, gamer.no sin har rundt 3-5000 svar hver dag, regner med at de andre tek.no-undersidene har noe av det samme. Netcom har mye lettere konkurranse, og mulighet til å svare feil og få en ny sjanse.

Så hvis vi sier at i snitt så er det 5000 deltagere i hver konkurranse. Sjansen for å vinne i en konkurranse er 1/5000, altså for å tape er 4999/5000. Du deltar i 240 konkuranser.

4999239/5000240, veldig tilnærmet: 1/5000 tror jeg.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vel, gamer.no sin har rundt 3-5000 svar hver dag

:blink:?

God morn, forresten.

Hva er så rart med det? Gamer.no er en side som er besøkt ekstremt mye..

Lenke til kommentar

Vel, gamer.no sin har rundt 3-5000 svar hver dag

:blink:?

God morn, forresten.

Hva er så rart med det? Gamer.no er en side som er besøkt ekstremt mye..

Akkurat ^^

Har du forresten snakket med Bjørn lately ? =)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så flink, jeg.

Satte vekkerklokka på ett og våkna nå, og det etter at jeg fant ut at jeg skippa skolen i dag siden den var frivillig, selv om jeg så absolutt hadde hatt godt av å møte opp og lære om lyd og PA og sånt, samt hvordan jeg skal mikke opp Kælles dæinsebændværden på mandasmorran :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg har sovet.

edit:

Hah, kom til å tenke på noe

Jeg ferska en av de jeg bor med i å komme inn på rommet mitt i sted (rundt da jeg først våkna og skrudde av vekkerklokkene ) med mål om å skru av sangen

De sier det ikke er humant å ha denne låta på repeat og at jeg må være syk i hodet eller noe, de frykter jeg skal klikke når som helst ^^

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...