Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digger sånne populærvitenskapelige bøker selv. Lærerike og interessante på en gang. Har nylig lest ut Quirkology, handler om diverse psykologiske eksperimenter.

Kan også anbefale The Science of Discworld-bøkene, men så vidt jeg husker inneholder de ikke fullt så mye fakta som mange andre. Selvsagt en fordel om man liker Discworld-serien, eller i alle fall Terry Pratchetts skrivestil.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Hei... FireFoxen min er ikke oe glad i forumet i kveld. Og jeg er ikke noe glad i IE så da blir jeg irritert.

Her funker det i FireFox :tease:

Lenke til kommentar

Ja, noen ganger er jeg lei av å lese om drager og vampyrer og vil ha noe med litt mere faktabasert i, men som likevel er underholdende. SOm f.eks. "Where did my Jetpack Go?", der forfatter tar for seg alle tingene som ble spådd alle skulle ha i fremtida (år 2000 osv) i magasiner og science-messer på 50-60-70 tallet, men som aldri har dukket opp likevel. Og hvorfor de ikke har blitt realitet enda. Som jetpacks, flyvende biler, robot-tjenere, fargerike spandex-drakter osv. Men også ting som har blitt realitet, bare i litt annen form enn de så for seg før.

Og boka "How to survive a robot uprising" tar for seg alle robot-teknologiene vi har nå til dags, og hvordan man skal beskytte seg mot det uunngåelige robot-opprøret. Fine artikler som "How to treat laser wounds" f.eks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hei... FireFoxen min er ikke oe glad i forumet i kveld. Og jeg er ikke noe glad i IE så da blir jeg irritert.

Opera er svaret.

Bytex: Hvis du liker fysikk, men ikke er fullt så begeistret for regning, kan kanskje UC Berkeleys physics 10-videoer være noe for deg. Jeg har ikke sett noe særlig på det selv, men ut fra beskrivelsen tror jeg kanskje det kan være av interesse:

Physics 10: Physics for Future Presidents. Spring 2006. Professor Richard A. Muller. The most interesting and important topics in physics, stressing conceptual understanding rather than math, with applications to current events. Topics covered may vary and may include energy and conservation, radioactivity, nuclear physics, the Theory of Relativity, lasers, explosions, earthquakes, superconductors, and quantum physics.

Her har du videoene.

Julius Sumner Miller er også en morsom fyr.

Endret av Daniel
Lenke til kommentar

Forumet hikker i Opera også, tror de sliter med serverne sine. For noen minutter siden var det bare en "teknisk feil" side oppe. Og alt går generellt drit treigt. Isted venta jeg 2 minutter før posten min ble lagret.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...