kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Fant ut.. Svaret ble 50,9% Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå trenger jeg hjelp med matten...... I en gruppe på 12 barn er det 8 jenter og 4 gutter. Fra denne gruppen velger vi tilfeldig 3 barn. Hva er sannsynligheten for at vi velger èn gutt? Skal du trekke 3 stykker samtidig eller én og én? Lenke til kommentar
binko Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) 50,9 prosent ja. Ja det var jo ikke rimelig teit, da. Dusteoppgave. Det er sånt jeg gråt meg i søvn av i tiende. Uansett, naturfag i morgen, er like langt ut på vidda der, blir vel noe hodekløing og frustrasjonskrafsing i den gaten og. God natt! EDIT: En og en? I så fall blir det vel da 4/12 * 3/11 * 2/10? Endret 2. desember 2008 av Binko Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Uansett.. Jeg har R matte på vg2 også greier jeg ikke dette.. jaja Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ingen som har et Stacker-kabinett de ikke bruker vel? Det originale altså. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 EDIT: En og en? I så fall blir det vel da 4/12 * 3/11 * 2/10? Ved første trekning har man 33% sjanse for å trekke en gutt, 4/12. Ved andre trekning har man, om man trekker en jente i første tilfelle 4/11, altså 36% sjanse. Ved tredje trekning har man, om man trekker en jente i de to første tilfellene, 4/10, altså 40% sjanse. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå trenger jeg hjelp med matten...... I en gruppe på 12 barn er det 8 jenter og 4 gutter. Fra denne gruppen velger vi tilfeldig 3 barn. Hva er sannsynligheten for at vi velger èn gutt? Skal du trekke 3 stykker samtidig eller én og én? Det riktige spørsmålet er vel om det er med tilbaketrekking. "3 barn" tolker jeg definitivt som uten tilbakelegging. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 faen har fått den sangen her i hodet mitt og får den ikke ut[yaoutube]xDXXUdJCAc0[/youtubae] Hvorfor i alle dager skulle du ha lyst til å få den ut av hodet? Den var jo tøff. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Daniel: Det kan hende han ikke synes det (slik er verden) . Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Daniel: Det kan hende han ikke synes det (slik er verden) . I NEVER KNEW! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 50% hørtes forøvrig usannsylig høyt ut. Er spørsmålet "sannsynlighet for én gutt" eller "sannsynlighet for minst én gutt"? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Daniel: Det kan hende han ikke synes det (slik er verden) . I NEVER KNEW! But the boy`s a jerk, she knows that, and yet she`s depressed. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå orker ikke jeg mer matte folks.. Da går jeg til sengs ivertfall Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Nå som voksen har jeg fått veldig sansen for fysikk, faktisk. Spesiellt etter å ha lest boka "The Physics of Superheroes", der forfatteren (en fysikkprofessor) tar for seg det serieforfatterne faktisk hadde riktig om fysikken til superheltene sine. F.eks. en utredning om hvorfor Supermann kan hoppe over en bygning og om det er fysisk mulig for The Flash å springe så fort som han gjør uten å skape enorm friksjon og magnetfelt rundt seg. Eller om det er mulig i kvantefysikkens verden å gå gjennom vegger som enkelte superhelter kan gjøre ved å endre atomstrukturen i kroppen. Han bruker bare de mest basic formlene for å forklare alt sammen, ikke tunge formler som gir deg mareritt. Men du lærer deg å bruke Newton's lover og Schrödingers formel, masse om Einstein og slikt. Og alle prinsippene forklares med hjelp av superhelter, ikke kjedelige fjærer og vekter og sånt. http://www.physicsofsuperheroes.com/ Endret 2. desember 2008 av Bytex Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hmmm... Noe for meg som syns at fysikkboka er dødsens kjedelig? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kjøpte du den fra nettsiden? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Æsj, å ta motlys bilder var vanskelig ;/ Objektet mitt ble ikke helt mørkt som jeg ville...Men er fornøyd med det som ble resultatet uansett... Samebror var modell. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Nei, kjøpte den på Outland. Sto i humorseksjonen sammen med What Would MacGyver do? og sånne bøker. Den er morsom å lese selv om man ikke har fysikk på skolen. Har ikke gått på skole de siste 15 årene, men klarte ikke la være å lese ut hele boka på senga på kveldene. Han skriver veldig morsomt, og også masse bilde-eksempler fra seriene han snakker om. Gjør fysikk morsommere enn kjipe baller som slippes fra en viss høyde og fjærer og sånn drit. Visste ikke om den nettsida før jeg søkte i google akkurat nå, faktisk. Endret 2. desember 2008 av Bytex Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) *Stikke en tur på Outland* Hvor mye kosta den? Endret 2. desember 2008 av Kanin33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg