CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Oisann, forsovet meg litt.. Skulle vært på skolen 10, men våkna 12.. Går ikke buss før 13, og slutter 14. Dropper jeg det? Ja. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Nååå skal jeg snart ha fysikk... Dagens spørsmål om adiabatiske prosesser, noen som vil forklare? Endret 2. desember 2008 av Kanin33 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kjør et wikipedia-søk. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Står ingenting om det der ^^ Med mindre du vil lese om Atmosfærisk termodynamikk xD Edit : Spørsmålet ble endret http://no.wikipedia.org/wiki/Adiabatisk_temperaturendring Endret 2. desember 2008 av Ghraag Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Oisann, forsovet meg litt.. Skulle vært på skolen 10, men våkna 12.. Går ikke buss før 13, og slutter 14. Dropper jeg det? Ja. Det er ganske deilig å oppdage at du på en måte har en god grunn til å skulke dagen Forresten ble jeg forkjølt med en gang jeg gikk ut av flyet på gardermoen igår.. forbanna møkkaøstnorge! (alt over en kam her ja) Endret 2. desember 2008 av WhiteKnight Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hmm.. Hvilke utspekulerte spørsmål skal jeg spørre lærern om i dag da? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Du må merke av at du søker på norsk ikke engelsk, da. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hmm.. Hvilke utspekulerte spørsmål skal jeg spørre lærern om i dag da? Lag et spørsmål ut av dette : Hvis lapseraten er større enn den tørradiabatiske lapseraten er luften ubetinget ustabil — en luftpakke vil få mer oppdrift etter hvert som den stiger både over og under kondensasjonsnivået for heving. Dette skjer ofte om ettermiddagen over land. Under slike forhold kan det fort dannes cumulus skyer, regnbyger og til og med tordenvær. Dette kan ofte skje på varmesommerdager i indre strøk over hele landet, men oftest på Østlandet. jeg har ingen anelse om hva det skal bety, så ikke spør meg engang Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nååå skal jeg snart ha fysikk... Dagens spørsmål om adiabatiske prosesser, noen som vil forklare? En adiabatisk prosess er en uten varmeoverføring til eller fra systemet. Kompresjonstrinnet i en forbrenningsmotor er en tilnærmet adiabatisk prosess: temperaturen i sylinderen øker som følge av at stempelet komprimerer gassen som er i den, ikke på grunn av tilført varme. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Edit : Spørsmålet ble endret http://no.wikipedia.org/wiki/Adiabatisk_temperaturendring Står en del på engelsk wiki også. Hmm.. Hvilke utspekulerte spørsmål skal jeg spørre lærern om i dag da? Fant du ikke ut det nå nettopp? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Men er det ikke bedre å være grønn da istedet for rød ? haha så random Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 O_o Hoooooooooooooooooly shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! XD Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Sikkert litt dyrt det der, ja. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hva betyr adiabatisk? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hva betyr adiabatisk? "som ikke overfører varme til omgivelsene" Sånn ca. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 *Vise skillsa sine i timen* Hun lærern tror jeg er smaaart Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 *Vise skillsa sine i timen* Hun lærern tror jeg er smaaart Ingen av oss hjelpende diskusjon.no nerder har fått noen takk enda Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 O_o Hoooooooooooooooooly shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! XD Jeg får ikke tak i den der, men er det den klassiske Wizards in winter. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 O_o Hoooooooooooooooooly shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! XD Jeg får ikke tak i den der, men er det den klassiske Wizards in winter. better ? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg