Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oisann, forsovet meg litt.. Skulle vært på skolen 10, men våkna 12.. Går ikke buss før 13, og slutter 14.

Dropper jeg det? Ja.

Det er ganske deilig å oppdage at du på en måte har en god grunn til å skulke dagen :D

Forresten ble jeg forkjølt med en gang jeg gikk ut av flyet på gardermoen igår.. forbanna møkkaøstnorge! (alt over en kam her ja)

Endret av WhiteKnight
Lenke til kommentar
Hmm.. Hvilke utspekulerte spørsmål skal jeg spørre lærern om i dag da?

Lag et spørsmål ut av dette :

Hvis lapseraten er større enn den tørradiabatiske lapseraten er luften ubetinget ustabil — en luftpakke vil få mer oppdrift etter hvert som den stiger både over og under kondensasjonsnivået for heving. Dette skjer ofte om ettermiddagen over land. Under slike forhold kan det fort dannes cumulus skyer, regnbyger og til og med tordenvær. Dette kan ofte skje på varmesommerdager i indre strøk over hele landet, men oftest på Østlandet.

jeg har ingen anelse om hva det skal bety, så ikke spør meg engang :p

Lenke til kommentar
Nååå skal jeg snart ha fysikk... Dagens spørsmål om adiabatiske prosesser, noen som vil forklare?

En adiabatisk prosess er en uten varmeoverføring til eller fra systemet. Kompresjonstrinnet i en forbrenningsmotor er en tilnærmet adiabatisk prosess: temperaturen i sylinderen øker som følge av at stempelet komprimerer gassen som er i den, ikke på grunn av tilført varme.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...