Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, man må gå mer avansert til verks her. Ett stikkord er vel "konfidensintervall" eller hva de nå kaller det i videregående matte.

I nanoteknologi er kvantemekanikk viktig. Og i kvantemekanikk er sannsynlighetsregning alfa og omega. Så, beklager.

Never heard of konfidensintervall.

Heeehehe, nedtur det Ballus. Skal heldigvis ha fysikkfag til neste år, selv om det blant annet er felter.

Lenke til kommentar
Men jeg ser uansett ikke hvorfor sannsynlighetsfordeling er så skummelt. Normalfordeling (Gauss-fordeling) er jo fine greier det. Dukker opp overalt i naturens og menneskenes verden. Elegant og presis.

Krever litt jobbing for å skjønne det, men kan brukes til alt mulig rart.

Og skygger man unna kvantemekanikken fordi man er redd for sannsynlighetsregning går man glipp av mye moro, rett og slett.

:wee:

Gaussfordeling er flotte greier, det at det faktisk er reelt gjør det også mye mer spennende. Men å regne med pasienter og sannsynlighet er så far fetched, klarer ikke få helt taket på det når det gjelder å regne ut sannsynligheten for at en måke skal drite deg i huet når du går under den :) .

Lenke til kommentar
Heeehehe, nedtur det Ballus. Skal heldigvis ha fysikkfag til neste år, selv om det blant annet er felter.

Jeg må vel lære meg sannsynlighet en gang også, får ta det i ferien.

Jeg har fysikk som andrevalg om jeg ikke kommer inn på nanotek.

Matematikk R1 av odd heir, gunnar erstad osv..

Den har ikke noe annet navn enn R1?

Lenke til kommentar

.ɐɐ bo bo ɹǝʞnɹq uɐɯ uɐpɹoʌɥ ɹoɟ uǝ1ǝbǝɹ ʇʇnɹq ɹɐɥ bǝظ ʇɐ ʇǝʌ bǝظ ɐظ bo .ɐɐu ɐʞɹıɔ uɐɐs ǝpoɥ ı bo ǝuǝuʎǝo ı ʇpuoʌ ɐɐɟ bo ɹǝuuʎbǝq np ʇɐ åd ǝppǝʌ bǝظ 1ɐʞs 'pǝu ddo uǝɯɹǝظʞs nus bo uǝʇn ǝʇʇǝp ǝsǝ1 bo ɹǝɹɐ1ʞ np sıʌɥ

Lenke til kommentar
Media er som å ta brevkurs i Paint og engangskameraer. Spar meg.

Det spørs nå litt på hva slags lærere du får slengt etter deg, vil jeg si.

Jeg søkte 3 år på media og kom aldri inn, så det er sikkert lett å komme inn ja :thumbup:
Når man ikke trenger 4 i snitt engang, for å komme inn, så kaller jeg det lett.

Men selvsagt, søker man eliteskolene blir det jo litt verre.

I Horten lå snittet på mellom 4,9 og 5,3.

Lenke til kommentar
.ɐɐ bo bo ɹǝʞnɹq uɐɯ uɐpɹoʌɥ ɹoɟ uǝ1ǝbǝɹ ʇʇnɹq ɹɐɥ bǝظ ʇɐ ʇǝʌ bǝظ ɐظ bo .ɐɐu ɐʞɹıɔ uɐɐs ǝpoɥ ı bo ǝuǝuʎǝo ı ʇpuoʌ ɐɐɟ bo ɹǝuuʎbǝq np ʇɐ åd ǝppǝʌ bǝظ 1ɐʞs 'pǝu ddo uǝɯɹǝظʞs nus bo uǝʇn ǝʇʇǝp ǝsǝ1 bo ɹǝɹɐ1ʞ np sıʌɥ

Hvorfor skal jeg få vondt i huet og øynene?

Lenke til kommentar
Edit: Waaaait. VANSKELIG Å KOMME INN PÅ MEDIA? Don't make me laugh.

Her i Bergen var i alle fall snittet på 5,2 for å komme inn på første året. Er klar over at for å bli journalist er det best å gå studiespesialiserende, men hvis man tar noen andre fag etterpå, før man søker seg inn på høyskoler, går det kanskje (jeg skal ikke bli journalist, så jeg vet ikke. Ville det før, men har funnet ut at jeg vil gå en annen vei.)

Jeg kan skjønne at du ikke synes media er noe for deg, men du trenger jo ikke å rakke ned på oss andre som faktisk liker det, og si at det bare er en linje for fjompenisser (du brukte ikke det uttrykket, da, men måtte bare skrive noe :p)

Tror vi bare stopper denne debatten nå :) Noen av oss her liker media, du gjør det ikke. Ferdig arbeid.

Lenke til kommentar

Err. De bråker så mye over oss. Nå i sta datt det noe i gulvet rett over en spot så den har begynt å lyse mye kraftigere enn de andre O.o

edit: Og jeg ville nok ikke sett på media som en yrkesfaglig linje, egentlig. Da det virker som flesteparten ender opp med studiekompetanse og må gå videre på universitet/høyskole uansett.

Endret av basskuk
Lenke til kommentar
Edit: Waaaait. VANSKELIG Å KOMME INN PÅ MEDIA? Don't make me laugh.

Her i Bergen var i alle fall snittet på 5,2 for å komme inn på første året. Er klar over at for å bli journalist er det best å gå studiespesialiserende, men hvis man tar noen andre fag etterpå, før man søker seg inn på høyskoler, går det kanskje (jeg skal ikke bli journalist, så jeg vet ikke. Ville det før, men har funnet ut at jeg vil gå en annen vei.)

Jeg kan skjønne at du ikke synes media er noe for deg, men du trenger jo ikke å rakke ned på oss andre som faktisk liker det, og si at det bare er en linje for fjompenisser (du brukte ikke det uttrykket, da, men måtte bare skrive noe :p)

Tror vi bare stopper denne debatten nå :) Noen av oss her liker media, du gjør det ikke. Ferdig arbeid.

Nåja, jeg liker media, jeg. Jeg er bare litt realistisk og drittlei. Media var ikke noe for meg, jeg valgte det ut fra at jeg trodde at hobbyene mine kanskje klarte å holde meg på skolebenken. Poenget er at fremtidsutsiktene etter media er minimale for de fleste, selv lærere og rådgivere sier det.

Og du er tydeligvis en annen årgang enn meg, for jeg kjenner folk i bergen som kom inn med 4,3 i snitt, på første året. Og folk som gikk videre med enda lavere. 8D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...