Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den dagen jeg gir opp hardware er den dagen jorda går under, tror jeg.

4 år til med andre ord?

Stor skjerm er digg, sålenge du ikke har forumet på dynamisk. Som å sitte på første rad på en kino og lese teksten.

Noe sånnt, ja.

Jeg har ikke så mye imot dynamisk skin, syns det er ganske deilig egentlig.

Lenke til kommentar
Media er bare tullefag.

Gi meg en god grunn ;)

Ja, samme sier jeg. Media og kommunikasjon er faktisk kjempenyttig å kunne. Man lærer design, journalistikk, å lage websider, ta gode bilder, filme, redigere bilder og film, lage animasjon i tillegg til masse annet. Media kjedelig? Tenk deg om en gang til! :p

Lenke til kommentar
Ja, samme sier jeg. Media og kommunikasjon er faktisk kjempenyttig å kunne. Man lærer design, journalistikk, å lage websider, ta gode bilder, filme, redigere bilder og film, lage animasjon i tillegg til masse annet. Media kjedelig? Tenk deg om en gang til! :p

Det er jo ikke nyttig ...

Nyttig er å bidre til å løse energiproblemene her i verden, hjelp syke mennesker, etc.

Lenke til kommentar
Noen som vil hjelpe meg med mattelekser? Hva er 0,9995^x=0,99?

Logaritmer ;) .

Tenkte visst helt feil fra starten av.. Oppgaven er: Legemiddelkontrollen ønsker å registrere bruken hos så mange pasienter at en er 99% sikker på å oppdage bivirkningen hvis den har sannsynligheten 0,05%. Hvor mange pasienter må de ta med i en slik registrering?

Lenke til kommentar
Media er bare tullefag.

Gi meg en god grunn ;)

De få tingene man "kan bli" ved å gå media er ofte dårlig betalte yrker der det virkelig er "survival of the fittest". Sjangsen for at det er akkurat deg er svært liten, med tanke på hvor mange som prøver. Ta for eksempel fotograf. Der kan man overleve uten å være den største og beste, da, det er sant. Men først og fremst må man skaffe seg lærlingplass. Det er faen ikke mange steder som tar i mot lærlinger, det er faen sikkert.

Forklar gjerne hvor i hverdagen, standard hverdag, du får bruk for å kunne det der? Joda, greit å kunne litt journalistikk, lettere å lese mellom linjene i en artikkel. Og å ta gode bilder er jo praktisk, men for det daglidagse bruken av bilder holder det lenge med ett fotokurs på noen timer. Det er en hobby-linje. Alt man driver med der, er ting som hovedsaklig blir skrevet ned som hobbyer.
Lenke til kommentar

Logaritmer ;) .

Tenkte visst helt feil fra starten av.. Oppgaven er: Legemiddelkontrollen ønsker å registrere bruken hos så mange pasienter at en er 99% sikker på å oppdage bivirkningen hvis den har sannsynligheten 0,05%. Hvor mange pasienter må de ta med i en slik registrering?

Høres ut som du må bruke normalfordeling her.

Lenke til kommentar

Logaritmer ;) .

Og det er?

Lenke til kommentar

Og det er?

Skulle bare komme med stikkord, er ikke helt lysten på å leke mattelærer akkurat nå.

Hvis normalfordeling absolutt ikke ringer noen bjeller i hodet ditt i det hele tatt så får du bare jobbe litt mer med matten. Regner med det er sisteåret på videregående når du får en slik oppgave.

Lenke til kommentar

Og det er?

Skulle bare komme med stikkord, er ikke helt lysten på å leke mattelærer akkurat nå.

Hvis normalfordeling absolutt ikke ringer noen bjeller i hodet ditt i det hele tatt så får du bare jobbe litt mer med matten. Regner med det er sisteåret på videregående når du får en slik oppgave.

vg2... Syns du skal være mattelærer jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...