Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WTF? Hva faen betyr dette? Fikk jeg ikke jobben?

Hei,

Stillingen ved Clas Ohlson Strømmen er nå besatt.

Vi takker for din interesse og ønsker lykke til ved en senere anledning.

Hva tror DU det betyr? Ikke alltid man får første jobben man søker på. Det betyr at de har hatt en anna inne på intervju og ansatt fyren.

Ekke første vet du. Har levert inn over 20 søknader på alt mulig. Har fått svar på 2-3 stk. Og er flere uker siden jeg leverte inn. Har ringt en hel haug med ganger, men de sier bare at de ikke har tatt noen beslutning og at jeg vil få en mail.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nesten så jeg skulle vist dama mi akkurat dette. Hu nekter å motta råd angående å søke jobb fra noen som faktisk har jobba en del før. Hu vil gjøre det på sin egen måte og det smeller skikkelig dersom jeg prøver å sparke henne i ræva om at hu må ringe eller skrive søknad. Ikke kun sende en cv og håpe at hu får jobben.

Men på en annen side. Hu får innse det til slutt selv og opparbeide seg litt livserfaring.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Du er vel for ung og uerfaren ift de andre som søker, da Programvare.

Men man bør gjøre som du gjør, gjerne ringe arbeidsgiver du skal søke til FØR du sender CV'n også, bare introdusere deg og si at du er interessert i jobben i annonsen og prate litt småprat rundt det, også si til slutt "Jeg sender CV, så kan dere se om jeg er noe interessant".

Sjansen er da nesten 100% for at du blir lagt bedre merke til enn om du bare sender CV og ingenting annet. Arbeidsgivere liker folk som tar initiativ selv og viser interesse for deres jobb, ikke bare sitter og venter og sender X antall generiske CV'r overalt.

Når de da mottar din CV, tenker de "Åja det var han jeg hadde sånn trivelig telefonsamtale med" istedet for "hvem er dette?"

Et anna viktig tips er å skreddersy CV'n/søknaden for akkurat jobben du søker på. Altså skriv litt om hvorfor du søker jobb akkurat DER. Ikke bare "jeg søker jobben som <fyll inn her> hos dere." På arbeidskontoret sa de alltid at å søke jobb er nesten en fulldagsjobb i seg selv. Kan ikke bare sende 20 standard-CVr og sitte og vente noen dager. Må gjøre litt selv også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
WTF? Hva faen betyr dette? Fikk jeg ikke jobben?

Hei,

Stillingen ved Clas Ohlson Strømmen er nå besatt.

Vi takker for din interesse og ønsker lykke til ved en senere anledning.

Vel, "Hei" bruker man gjerne når man hilser på andre mennesker, så det kan du vel si er en fin måte å starte en mail på.

Videre, så vil jeg tror at "Stillingen ved Clas Ohlson Strømmen er nå besatt" betyr at stillingen er besatt - de har altså ansatt noen - og at du ikke trenger håpe på noen positiv respons fra de lenger.

Med den siste setningen, skriver de at de setter pris på interessen din og håper det går bedre med neste søknad du sender inn. Jeg ville ikke lagt for mye vekt på dette, da det sannsynligvis bare er et forsøk på en hyggelig avslutning.

Oppsummering: Nei, du fikk ikke jobben.

edit: Heh, jeg fikk forresten tilbud om jobb i dag. Mens vi er inne på temaet, liksom.

Endret av basskuk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Du er vel for ung og uerfaren ift de andre som søker, da Programvare.

Men man bør gjøre som du gjør, gjerne ringe arbeidsgiver du skal søke til FØR du sender CV'n også, bare introdusere deg og si at du er interessert i jobben i annonsen og prate litt småprat rundt det, også si til slutt "Jeg sender CV, så kan dere se om jeg er noe interessant".

Sjansen er da nesten 100% for at du blir lagt bedre merke til enn om du bare sender CV og ingenting annet. Arbeidsgivere liker folk som tar initiativ selv og viser interesse for deres jobb, ikke bare sitter og venter og sender X antall generiske CV'r overalt.

Når de da mottar din CV, tenker de "Åja det var han jeg hadde sånn trivelig telefonsamtale med" istedet for "hvem er dette?"

Et anna viktig tips er å skreddersy CV'n/søknaden for akkurat jobben du søker på. Altså skriv litt om hvorfor du søker jobb akkurat DER. Ikke bare "jeg søker jobben som <fyll inn her> hos dere." På arbeidskontoret sa de alltid at å søke jobb er nesten en fulldagsjobb i seg selv. Kan ikke bare sende 20 standard-CVr og sitte og vente noen dager. Må gjøre litt selv også.

Akkurat dette jeg prøver å forklare min bedre halvdel, men neida. Så lenge det ikke står noe i annonsen om at de vil ha søknad, så blir jeg kjeppjaget, dersom jeg prøver å få henne til å skrive søknad i stedet for en tørr cv, likevel. Men men.

Omsider mekka til en liten juleavatar forresten!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...