Programvare Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Våkner med tett nese, 39 grader på begge ører og vondt i hue. Mamma sier "ta en paracet og kom deg på skolen". Umulig å dra i den tilstanden jeg er i. Jeg holder meg hjemme. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) God Morgen! Idag skal jeg ha mattetentamen. Kjempegøy! Wish me luck. Endret 25. november 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Katta skulle på død og liv ha krig med sakkosekken klokka 5 i mårres Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Øy, Bård, din lapp! Idag skal jeg få ordna julegaver, kjøpe en liten stige, drikke kaffe med en kamerat og kjøpe noen klær. Hadde håpa på at det skulle være litt kaldere idag, men er jo bare rundt 0 grader Np: Friskyradio *danse* Endret 25. november 2008 av Volcov Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hva som skjedde på Nettby i går da? Har ikke konto der selv, men kanskje det har skjedd tyveri av brukerid og passord? Litt lyst å være sjuk jeg også nå. Var litt pyton å stikke på jobb nå altså. Får satse på en rolig dag. Mattetentamen suger. Lykke til. ååh.. Har så lyst på katte ^^, Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 112 borgere på nettby var så uheldige at de fikk profilteksten sin slettet og erstattet med teksten "Nettby har gått konkurs! Denne profilen er nå stengt! Takk for pengene" - et budskap som selvfølgelig ikke stemmer. I tillegg ble også de infiserte brukerne trukket for Nettby max et antall ukjente ganger, både til seg selv samt gaver til tilfeldige borgere på nettby. Til sammen dreier dette seg om 1500-2000 meldinger à kr. 30, fordelt på de 112 borgerne som er rammet. De som fikk nettby max i gave var forøvrig uskyldige brukere som ikke har noe med selve infiseringen eller utviklingen av denne ormen/"viruset" å gjøre. Kort fortalt er vi i utgangspunktet veldig godt beskyttet mot denne type ting som skjedde i kveld, men vi har hatt en bug som har gjort det mulig å legge inn javascript i profilteksten og det betyr at dette javascriptet kan da ha fått tilgang til å finne dine unike brukernøkler som f.eks det man brukernår man kjøper nettby max, unikt for sin egen bruker. I praksis så betyr dette at dersom man besøkte en "infisert" profil så ble dette javascriptet kjørt i nettleseren som igjen tolket det som om det var ens egen profil som sendte ut instruks om å kjøpe max, både til deg selv og til tilfeldige borgere på nettby. Alle som har fått max, enten i gave eller blitt påtvunget kjøp til seg selv, vil få beholde disse max-medlemskapene. Nettby vil deretter enten slette alle kjøp, slik at dette ikke kommer på mobilregningen til de som er rammet, eventuelt tilbakebetale hver enkelt bruker. Uansett skal ingen lide noen økonomiske tap på grunn av feilen som har skjedd. Til sammen har, som tidligere nevnt, 112 borgere blitt rammet av dette "viruset" - og samtlige vil, så fort vi klarer, få en henvendelse fra oss slik at vi kan ordne opp i problemene. Vi som jobber med nettby ble informert om denne feilen 10 minutter av en av våre byvakter etter at første kjøp ble gjort. Feilen ble stoppet umiddelbart ved at vi deaktiverte alle kjøp av Nettby Max. Vi beklager selvsagt dette på det sterkeste til de som ble rammet samt alle andre som nå kanskje synes at nettby er en utrygg plass. Vi kan informre om at feilen er nå rettet og at vi vil ta de nødvendige grep for å dobbeltsjekke at slike ting *ikke* kan skje igjen. Nettby kommer forøvrig til å forfølge denne saken for å finne ut opphavskilden til "viruset", samt anmelde vedkommende. Les forøvrig nyhet på VG Nett; link nederst. LINK Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Nettby-brukere tappet for mobilpenger Lyst på katt sier du? Det er koselig det. ^^ Yarr, darn yee Le Miquel! Endret 25. november 2008 av Volcov Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Arr! Walk the plank ye scallywag! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er allergisk mot katt... var i alle fall det før også er det ikke tillatt i leiligheten som jeg leier nå. Men regner med at det går mot anskaffelse av en allergifri katt, sibirkatt, når jeg får et mer liberalt sted. Har jo sett over nyhetene på vg og greier også, men er bare knappe 40 min siden jeg sto opp og har ikke drukket kaffi enda, så får skylde på det. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Yaharr, mutiny ye say! Tain't much use for fools! Nå bor jeg langt uti skauen og sånn da, men katten min har da vært med fra Oslo til Stjørdal og ned igjen. Er faderullan meg koselig med et eller annet dyr i heimen. Bortsett fra pipip på boks/bur da, det blir litt mye bråk til tider. Endret 25. november 2008 av Volcov Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) [oxford engelsk] But what are you saing young man? Didn't your old man learn you any manners? [/oxford engelsk] Dama er mer gira på en bråkete bikje når vi flytter sammen, så det blir nok mest til at vi anskaffer dyra samtidig. Endret 25. november 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Faens virusdrit. Helt ny install av xp, og allerede stappa med virus. Alle anti-programmer nekter å installere. Alle verktøy for virusfjerning nekter å starte og alle sider jeg trykker på blir redirecta til random drittsider. Kan ikke boote i safe mode og taskmgr er også disabla. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Helt clean xp eller noe black xp drit? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Helt clean. Fikk all skiten ca. en halvtime etter install. Aner ikke hvorfor. Holdt ikke på med noe snusk. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1039447 Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Skoooooole..... Sovet godt alle sammen? Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Sovet godt nei? La meg ved 10 tiden i går kveld og våknet ca hvert 15. min. Fortsatt fyllesyk etter helgens kule :3 Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Sovet maaasse jeg For en gangs skyld Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Faens virusdrit. Helt ny install av xp, og allerede stappa med virus. Alle anti-programmer nekter å installere. Alle verktøy for virusfjerning nekter å starte og alle sider jeg trykker på blir redirecta til random drittsider. Kan ikke boote i safe mode og taskmgr er også disabla. Skjedde med meg for en tid tilbake. Lønner seg bare å formatere igjen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg fikk ikke sove på vei til skolen Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg fikk ikke sove på vei til skolen Stakkars Ikke jeg heller.. For mange folk. Og hvorfor ser alle så rart på meg? :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg