Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Tror det er slik at du uansett komme rinn på 1 av de 3 valgene dine, jeg. Men er ikke sikker :\

I så fall så blir det Juss på 3 forskjellige steder :p Sikret plass da eller? :D

Juss er ikke et vgs-studium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen linjer der det kreves så og så høyt snitt for å komme inn, ikke når du søker deg inn fra ungdomskolen, i alle fall. Man får oppgitt ett ca-snitt fra rådgiver, ut fra hvor populær linjen er, nærmest. Om linja er jævlig populær, så øker mest sannsynlig snittet, fordi alle som kommer inn har bare 6-ere. Men orginalt, om du kverker alle de med høyere karakterer enn deg, så nekter ingen deg å komme inn på en 5-er linje selv med 2 i snitt.

Lenke til kommentar
Tror det er slik at du uansett komme rinn på 1 av de 3 valgene dine, jeg. Men er ikke sikker :\

I så fall så blir det Juss på 3 forskjellige steder :p Sikret plass da eller? :D

... men juss og rettslære er vel ikke vgs :( eller?

Fy så usikker jeg er da!

Dette gjelder videregående. Rettslære kan du velge på videregående (er et fag på studiespesialiserende linje), men det gir deg ingen formell kompetanse. Juss må du konkurrere om plassene på.

Lenke til kommentar
Haha, ja nemlig.

Går og tar meg en bolle og ser på Jack osbourne jeg. :hm:

EDIT: Forresten, holder på med juleavataren nå!

Jeg kan hjelpe deg hvis du trenger hjelp! Jeg er überpro til å lage juleavatarer.

Har et par på lager og faktisk.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Det finnes ingen linjer der det kreves så og så høyt snitt for å komme inn, ikke når du søker deg inn fra ungdomskolen, i alle fall. Man får oppgitt ett ca-snitt fra rådgiver, ut fra hvor populær linjen er, nærmest. Om linja er jævlig populær, så øker mest sannsynlig snittet, fordi alle som kommer inn har bare 6-ere. Men orginalt, om du kverker alle de med høyere karakterer enn deg, så nekter ingen deg å komme inn på en 5-er linje selv med 2 i snitt.

Slik funker det da på universitetet også. Problemet er de berømte "alle andre", som kommer foran deg i køen.

Lenke til kommentar
Haha, ja nemlig.

Jeg kan hjelpe deg hvis du trenger hjelp! Jeg er überpro til å lage juleavatarer.

Neinei. Selvlaget skal den være, padawan.

Tegner den for hånd! (mus) Det er en nisse. How original.

Lenke til kommentar
Haha, ja nemlig.

Lag juleavatar av avataren min du :D

Ok. Skal gjøre det når jeg får tid. Etter mattetentamen i morra. Glad for å hjelpe. Send en PM om hva du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Fy så usikker jeg er da!

Dette gjelder videregående. Rettslære kan du velge på videregående (er et fag på studiespesialiserende linje), men det gir deg ingen formell kompetanse. Juss må du konkurrere om plassene på.

Har du erfaring med disse/den linjen? Omtrentlig snitt som trengs osv. ? Er egentlig litt interessert i Juss. :)

Har forøvrig en Samf. lærer som syntes det ble for mye og droppa ut, er det veldig tørt? ( Er jo selvfølgelig det, men sånn ekstremt liksom :p )

Lenke til kommentar

Fy så usikker jeg er da!

Har du erfaring med disse/den linjen? Omtrentlig snitt som trengs osv. ? Er egentlig litt interessert i Juss. :)

Har forøvrig en Samf. lærer som syntes det ble for mye og droppa ut, er det veldig tørt? ( Er jo selvfølgelig det, men sånn ekstremt liksom :p )

Har ikke gått jusstudiet selv nei, ble ferdig med videregående i år og er nå i militæret. Rettslære på videregående ligner lite på jusstudiet, men du må ha studiekompetanse for å studere juss i alle fall, og rimelig høyt snitt ut fra vgs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kompis av meg gikk Juss ifjor, han likte det meget lite.

Mye tørr-lesing. Må nok ha minimum 4.5 i snitt eller noe.

Edit: om du vil kan jeg sikkert spørre han ut om faget.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Det hadde vært flott Daniel! :)

... fint å se at jeg nok klarer snittet også da! :)

Det skal vel ordnes, men ikke nå. FOR NÅ ER DET`NES TID! :D

Edit: Han sa dette om juss.

hehe!! har hanj nå interesse for å læs så e d jo en god start da... eller så va det jo my interessant mend dryygt

Magnus says:

va nå litt erstatningsrett, kjøpsrett osv

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...