Ballus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Slem når man tenker på Noob som er ny i Norge(tror han sa noe slikt engang) Slemt uansett igrunn. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Er skolegaranti i Norge nå, Wiciwato, du kommer inn på linjen du vil enten det blir sånn eller sånn. Linjen heter forøvrig Media og kommunikasjon (eller heter den medier og kommunikasjon nå?) Tror den heter Media og kommunikasjon. Bare meg som failer. Edit: skrivefeil Endret 24. november 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Slem når man tenker på Noob som er ny i Norge(tror han sa noe slikt engang) Slemt uansett igrunn. Nja, spørs hvordan du ser på det. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg har to år med linjen dere diskuterer bak meg, og jeg har gått på både media og kommunikasjon, og medier og kommunikasjon. Og vært klasse 1ME og 2MK. Det varierer litt fra skole til skole, tror jeg faktisk. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Så bak på regelboka mi i matte. Der stod det: Matte er lidenskap! Det sa jeg nøyaktig klokka 13:25, 10 oktober, 2007. Sikkert bare for å slippe tidligere ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Læreren vår skrev og sa alltid: Matte er gøy! Så da juni endelig kom så lagde vi en plakat til hun med de ordene. inrammet Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Nja, spørs hvordan du ser på det. Selvsagt, man kan se på det som rasisme mot en med en annen etnisk bakgrunn enn meg selv om man vil. Endret 24. november 2008 av Ballus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Men det vil vi da ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er skolegaranti i Norge nå, Wiciwato, du kommer inn på linjen du vil enten det blir sånn eller sånn. Linjen heter forøvrig Media og kommunikasjon (eller heter den medier og kommunikasjon nå?) Har bestandig hett mediER og kommunikasjon. Og du er da ikke garantert å komme inn på den linjen du vil? Du er garantert skoleplass, men ikke på den linja du vil. Eller er det noe som er nytt av året? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er skolegaranti i Norge nå, Wiciwato, du kommer inn på linjen du vil enten det blir sånn eller sånn. Linjen heter forøvrig Media og kommunikasjon (eller heter den medier og kommunikasjon nå?) Har bestandig hett mediER og kommunikasjon. Og du er da ikke garantert å komme inn på den linjen du vil? Du er garantert skoleplass, men ikke på den linja du vil. Eller er det noe som er nytt av året? Når du sier det, så er det riktig. Du har garantert skoleplass mellom tre valg. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Men de tre valgene kan være tre forskjellige skoler, ikke nødvendigvis tre forskjellige linjer. Bare sånn btw. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Læreren vår skrev og sa alltid: Matte er gøy!Så da juni endelig kom så lagde vi en plakat til hun med de ordene. inrammet Haha, matte er jo kjempegøy. Lenke til kommentar
binko Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har også bøkene mine skrevet fulle av datoer og kommentarer. Byttet rom for en stund tilbake, og da fant jeg en hvor det stod; "Matte er ikke veldig gøy Mats A torsdag 13. mars 2003" Klenodium! Startet tidlig altså. Endret 24. november 2008 av Binko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ergo Ungdomskole-karrakterer er uvesentlige. (nesten) Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er det forresten slik at man er garantert å komme inn på et av sine tre valg? Så om man har 3,7 i snitt og bare søker linjer hvor det kreves over 5 for å komme inn, så kommer man inn? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Er det forresten slik at man er garantert å komme inn på et av sine tre valg? Så om man har 3,7 i snitt og bare søker linjer hvor det kreves over 5 for å komme inn, så kommer man inn? Tror det. True story? Endret 24. november 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du kommer nok ikke øverst på lista,men om ikke nok søker så kommer du inn ja. Nå vet jeg ikke om det er noen vgs-linjer som krever et snitt på 5 lengre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Tror det er slik at du uansett komme rinn på 1 av de 3 valgene dine, jeg. Men er ikke sikker :\ I så fall så blir det Juss på 3 forskjellige steder Sikret plass da eller? ... men juss og rettslære er vel ikke vgs eller? Fy så usikker jeg er da! Endret 24. november 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
binko Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Er det forresten slik at man er garantert å komme inn på et av sine tre valg? Så om man har 3,7 i snitt og bare søker linjer hvor det kreves over 5 for å komme inn, så kommer man inn? Man sier så. Alle skal ha like muligheter. Problemet er vel heller om man med dårlige skoleferdigheter klarer seg godt gjennom utdanningen. EDIT: Steffen, det er tre LINJER; ikke skoler du skal velge, tror jeg. Eller det er sånn, at man velger linje; deretter hvilke skoler (rangert etter ønsket øverst-nederst). Så, man kan (og burde) velge tre linjer, med skoler. Men man KAN velge en, men da gjelder ikke garantien fra samfunnet om garantert skoleplass. Man må altså velge tre linjer for å være garantert skoleplass. Endret 24. november 2008 av Binko Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er det forresten slik at man er garantert å komme inn på et av sine tre valg? Så om man har 3,7 i snitt og bare søker linjer hvor det kreves over 5 for å komme inn, så kommer man inn? Tror det. True story? Det er sånn at man er garantert å komme inn på den studieretningen man velger (hvis det ikke er veldig få skole med dette da, f. eks. drama). Du kan risikere å havne på en skole langt fra der du bor.. Hvis du bor i Oslo er det egne regler med regioner osv. da.. -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg